Stackars barn

Läste nu på morgonen i PT att en Älvsbykvinna hade blivit tagen av polisen för barnporrbrott igår. Kan detta vara sant? Vart är världen på väg? Jag i min enfald trodde inte att kvinnor höll på med sånt. Nu är hon inte dömd än och jag får hoppas att det är nåt missförstånd.
Såg på TV igår kväll "Uppdrag granskning" om de två syskonen som hade rivits upp från sitt fosterhem. Och sen skickats runt i andra hem. Jag tycker det är så upprörande, så jag drömde om det i natt. Jag var helt förstörd när jag vaknade innan jag förstod att det var en dröm.

I alla fall är det 8 minusgrader idag efter gårdagens regn och sen snöfall. Solen tittar fram och jag undrar om det är halt. Skulle ut och få mig lite mat till helgen. Ska också få en guldspruta. Den behövs verkligen. Matte är i Luleå idag så jag ser inte honom förrän till middag. Vad ska jag laga till middag? Har ingen aning men det lutar mot fläskpannkaka.

Har inte börjat än på mössan. Har inte hunnit än. Men idag ska jag väl sätta igång. Det är trögt med läsningen också. När jag lägger mig och läser blir jag trött på en gång och måste sova. 

Nu ska jag damma lite innan jag duschar och äter lunch. Monika Zetterlund sjunger "Gröna små äpplen" på radion. Gröna små äpplen av märket Granny Smith, syrliga och goda. Ha det bra och hej då! 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej

Jo här var det oxå kallt på morron men nu lyser solen härligt.

Tova har pratat om de där mössorna du stickar och hoppas på att få en:) Jag kan ju köpa garn om du vill.

Kommer nog in en sväng i morgon, jag och Tova ska till Älvsbyn och far hem igen lö em.

Kram Pernilla

2010-10-21 @ 12:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0