Det snöar

När jag ser ut denna morgon tror jag inte mina ögon. Fastän man vet att snön ska komma, så blir man ändå paff. Det är nollgradigt ute men snön ligger på marken och mer kommer. Måste nog vara halkigt ute både för bilar och gående. Blir nog inget utgående för mig idag. I alla fall blir det ingen DS, jag har ringt återbud. Få se om jag kan gå (åka hiss) till källaren och hämta vinterskorna. Nu måste dom upp.

Minns ni förra vintern då jag skrev om mörka gatan? Huset på andra sidan gatan är inte lika mörkt nu. Det har flyttat in andra människor och fastän två lägenheter är tomma, är det inte så mörkt. Hoppas på fortsatt ljusning i det huset.

Igår ringde jag biblioteket och sa att jag skulle komma senare och lämna in "Svinalängorna" och hämta mina bokningar. Det hördes gå bra.

Såg "Uppdrag granskning" om datasäkerhet. Man blir nästan rädd när man ser hur lätt dom tar sig in i datorer. Jag har ju blivit kapad en gång, och undanber mig nån mer gång. Såg också den danska serien "Brottet" och ett program om folk i Himalaya. Detta folk som varken har vatten, avlopp, el och inga bekvämligheter, klarar sig bra utan radio, TV, bil osv. Dom verkar nöjda med vad livet har att erbjuda. Lever på boskapskötsel och odlar korn, det enda sädesslag som kan växa på så hög höjd. Intressant är det att få se hur dom har det.

Matte är i Luleå i dag också så det blir ingen lunch med honom. Kokar mig väl ett ägg och äter det med en hårdmacka. Till middag gör jag ärtsoppa. I kväll kanske jag ser på TV en stund. "Mitt i naturen" vill jag inte missa. Sen vet jag inte hur det blir.

Hör här! Skulle ni vilja bjuda på ett par signerade kalsonger av Marcus Fagerwall eller en tröja signerad av Lule hockeylag. Alla pengar går till "Världens barn".

Vad ska jag med hans kalsingar till? Det är radionorrbottens bud tll insamlingen. Ha det nu så bra idag! Hej då!

Kommentarer
Postat av: Monica

Glöm inte att ta på dig broddar när du går ut.

2010-10-14 @ 09:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0