Duktiga jag

I går var jag verkligen på bettet. Efter morgonbestyren, som även innefattade bloggen, satte jag igång med dammsugning, dammning och vaskning. Sen kokade jag sparrissoppa till lunchen och vi åt. Efter disken gick jag ut. Faktiskt sken solen men i skuggan var det inte varmt. Träffade några bekanta damer som jag slängde käft med en stund. Besökte sen Ica och handlade bl a diskmedel som jag skulle ha köpt hela veckan. När jag sen kommit hem igen gjorde jag köttfärssås som vi skulle äta till middag. Hann även med att vila en stund innan det var tid för middagsmaten. Tillbringade kvällen framför TV-n.

Idag efter bloggen blir det melodikrysset och efter det är det lunchdags. Blir bara korv och mos med sallad. Ibland är jag så less på matlagning och planering inför den, så jag vill spy.
Ingen sol idag, ännu i alla fall. Men dom har bara lovat regn. Jag ska inte ut idag. Ska klippa till en duk som jag ska måla på. Ska måla i snibbarna så att säga. Sen ska jag sy örngottet. Det var ju meningen att jag skulle göra det i går, men hann inte. Kl 13 är det tvättdags. Höll på att glömma det.

I kväll blir det väl TV som vanligt. Skulle tro att det blir "Lewis". Han är ju en mysig deckare. Inte så blodig så att säga. I morgon är det ju Mors Dag, undrar om nån av mina barn kommer ihåg det. Ska i alla fall göra en tårta. Det brukar jag inte göra men får väl fira mig själv i min ensamhet.

Ja inte var det mycket att skriva om idag. Men det kan ni nog förstå när ni vet hur enahanda mitt liv är. Mera konstigt att det blev nånting alls. Nu ska ni ha det så bra. Till veckan är vi inne i juni månad, riktiga sommarmånaden. Snart kommer jordgubbarna. Hej då!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0