Bara tråkigt

Lite bättre väder idag. Men hualigen vad det regnade i går. Idag regnar det inte (än) men jag kan inte säga att det är bra. Visserligen smyger sig en solstråle in över balkongen, men det är bara en stråle. 

Det var visst bara 90 mc-åkare som körde paltrundan igår och då kan man jämföra med förra årets 1100. Dom som åkte igår ska ha en eloge för att dom genomförde detta i regn och kyla.

Nu är vi inne i maj månad med allt vad det innebär. Oscar och Alec fyller år, likaså Helena och Pernilla. Självdeklarationen ska vara inlämnad den 3:e. Numera man kan göra det på nätet och tänk vad smärtfritt det går. Tack och lov för datorn.

I  dag händer ingenting särskilt mer än att jag ska tvätta kl 13. Väntar fortfarande på att jag ska kunna gå ut på balkongen med min nya vaskkäpp och städa där. Vad jag väntar på är varmare väder. Hade jag nu inte haft tak över balkongen, skulle jag ha haft hjälp av vädrets makter i går när det regnade. Då skulle regnet sköljt bort skiten från trätrallarna, bara så där. Efter balkongen väntar resten av lägenheten på rengörning. Skönt att man har nåt att skylla på. Den vackra pelargonen står i fönstret och väntar på att få komma ut. Men än får den vänta ett tag.

Till lunch idag gör jag en pastagratäng på den köttfärssås som blev över. Till middag blir det biff stroganoff. Matte köpte ryggbiff för en dyr penning till detta. Nåt han längtade efter. Visst är det gott, men jag brukar inte använda så dyrt kött.

Såg lite på TV igår, men det var inget speciellt att se på. Kanske "Lewis" men det blev mycket korsord i stället.  I kväll blir det väl också att slökolla. I morgon är det provtagning och omläggning. Så det blir väl ingen utgång då. Kanske på kvällen men då är jag så trött efter att jag har ätit, så då vill jag bara vila. Vi får väl se vad det är för väder. Är det fint så kan jag ju gå utanför huset och sitta en stund.

Nu ska jag byta datorn mot stickor innan det är dax för matlagning. "Mannheimer & Tengby" lyssnar jag på som vanligt. Nu ska jag be en bön om bättre väder och efter det önskar jag er en härlig söndag. I morgon kanske allt är annorlunda. Ha det bra och hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0