Underbart

I går hade vi en strålande dag. Jag var ute hela eftermiddagen och bara njöt. Idag verkar det som om det ska bli samma härliga väder. Tala om att man blir på bra humör.

Köpte mer garn till bäddsockorna som jag håller på att sticka. Köpte också två nystan ljusblått som jag nog stickar vanliga sockor av, eller om jag har nån mer som har frusna fötter. Det är onekligen roligare att sticka bäddsockor än vanliga sockor. Kanske jag ska lägga upp ett lager med bäddisar.

Jag ska nu göra frukost och samtidigt lyssnar jag på "Helgmorgon" på P4. Efter det ska pelargonerna ut på balkongen. Hämtade ett paket från HM i går. Det var födelsedagspresent till Alec, som ska slås in, och en kjol och topp till Tova, i stil High School Music. En rosa kjol med mycket vidd i. Såna kjolar hade jag när jag var tonåring och buggade. Det var tider det.

I dag händer det väl ingenting särskilt. Det blir lunch som vanligt, räksoppa med pillade räkor i och baguetter. Till middag köttbullar och spagetti, beroende på om Matte kommer och äter middag. Han jobbar ju nu, efter sin ledighet. Kommer han inte så äter jag nåt enkelt.

Har en papperskasse med tidningar som ska i återvinningen i dag. Då tar jag den och samtidigt går jag en prommenad i det vackra vädret. Sen blir det väl lite stickning och kanske en lur i sängen. I kväll kanske jag ser på TV. Igår kväll såg jag "Uppdrag granskning" och läste sen en stund. Har inget speciellt jag ska se i kväll, men ska kolla programmet. Nu är det dags att göra kaffe och en lingongrova med skinka på. Hoppas att ni får en fin dag så hörs vi i morgon. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0