Vinterjackan är fortfarande på

Idag är det inte lika soligt som igår och bara 6 grader. Igår var det bättre och jag var ute en stund, njöt av solen och satt utanför Ica en stund. Dom har satt ut bänkarna efter Storgatan men jag har ju med mig en egen sits att sitta på, rullatorn.
 
Pelargonerna fick vara ute under gårdagen men jag vet inte om dom får det idag. Återstå att se om det blir nåt varmare. En bra sak med att det inte är nån värme, är ju att då blir man inte så sugen på att sätta ut blomplantor för tidigt. Är det varmt och skönt ute är risken stor att man planterar ut blommor som sen fryser på en natt före den 9 juni, som ska vara tiden för järnnätterna. Nu är i alla fall snön och isen borta från Lomtjärnsparken. Det trodde jag inte skulle gå så fort om man tänker på hur mycket snö det var.

Nu har jag morgonfikat, så jag är mätt och belåten. Vad hitta på idag då? Till lunch ska jag göra redd grönsakssoppa och till middag grillad kyckling och ris. Sen ska jag börja på socka nummer två som ska till Råneå och Johans mormor. Kanske jag går ut en stund om vädret tillåter. Det ser lite mörkt ut just nu. Vinterjackan hänger med ännu och jag tror att jag aldrig haft den på, så långt in i maj förut. Tala om global uppvärmning. Det verkar inte funka här i alla fall.

P4 norrbotten är radiokanalen jag brukar lyssna på. I bland är det bra och i bland bara skit. Just nu pratas det så mycket om hur Daniel Westling ser ut på ett frimärke. Förstår inte hur dom orkar. Tror jag rattar över på Västerbottens radion.

Nästa vecka har jag två nära som fyller år. Den ena är Oscar som blir 13. Då tar jag en färdtjänst dit och grattar honom. Sen den 26 fyller Alec fem. Då far Matte och jag dit. Det passar ju så bra att både Matte och Isabel är ledig den dagen. Annars brukar det hänga upp sig på sånt.

På torsdag är det ju röd dag, kristihimmelsfärd. Så det blir sönderhackad vecka för dom som går skola eller arbetar. För mig är det som vanligt. Nu ska jag ut på balkongen och kolla hur det känns. Är det kallt eller?
I kväll blir det väl TV som vanligt. I alla fall dom desperata fruarna. Hoppas ni har det bra i dag. Vi får höras i morgon igen. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0