Alec 5 år

"Det är väl inte så konstigt att jag har blodbrist, då ni tar så mycket blod från mig" ,sa min son Matte när han var tolv och låg i Umeå för att han hade svår blodbrist. Nu säger jag det samma. Herre min je, vad dom tappar mig på blod. I går var jag till doktorn och jag visste inte att det fanns så många prover som man kunde ta. Men det är väl bara att tacka och bjuda till. Får väl svar på proverna om det är nåt fel.

Klockan är bara 7,30 och jag har redan ätit frukost. Ska ju till Luleå i dag och fira Alec. Johans morbror Mats kommer från USA på förmiddagen, och dom ska hämta honom på Kallax. Han kommer ju inte för att fira Alec direkt. Han kommer hem varje sommar. Jag tror han har en stuga i Överkalix nånstans. Annars jobbar han i Florida.

Regnigt väder i dag på morgonen. Det var ju sånt väder i går också, men slutade regna på eftermiddagen. Få se om det blir så i dag också. Är nu 9 grader så man fryser inte ihjäl direkt. Och vad gör det om det regnar, när man ska träffa världens gladaste kille, Alec, som jag ska göra.

                                   

Ska också bli kul att se nåt annat än Älvsbyn. Om än det är vackert nu i den skira grönskan. Skräpet på gatorna är tyvärr kvar. Men man kan väl se på det fina genom halvslutna ögon (kisande) så kanske man bara ser det vackra.

Jag förstår att de flesta såg melodifestivalen, nån deltävling, i går. Jag slapp men såg på facebook i morse att dom flesta tyckte det var skit. Nu var väl inte Sverige med, för det kommer väl sen nån dag. Men jag tror inte det svenska bidraget har nåt att hämta där. Men vad vet jag? Jag såg dom desperata fruarna, och nu är dom desperata, verkligen.

Nu är det tid att ta en dusch och kolla vad jag ska ta på mig, och ta med mig. Får inte glömma presenten och bäddsockorna (som ska till Råneå). Bäddsockorna lämnar jag hos Isabel så får hon vidarebebodra dom. Alecs mormor och dom kanske är där också.

Har väl inget mer att skriva om idag. Vi får höras mer i morgon. Fortsättning följer, som det heter. Önskar att det blir bättre väder till helgen. Men ha det bra i alla fall. Hej då!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0