Soliga Sverige

En ny morgon denna fredag som visar sig från den bästa sidan. -18,9 grader men det kommer att bli varmare framåt lunch. Solen skiner och jag blir så lycklig när jag ser den. I går var jag ute ca två timmar på eftermiddagen och solen värmer. Satt i Ica korsningen och lapade sol. Många bekanta stannade till så då fick man sig en pratstund. Blir en ny tur idag. Jag ska gå till Kupan och se om jag hittar nån bok. Tyvärr läste jag ut "Främlingars dom" igår. Snyft, snyft, så känner jag alltid när jag avslutat en bra bok. Har jag tur hittar jag en ny bra bok på Kupan.

Till lunch idag blir det Soldatens ärtsoppa med ostmackor. Till middag spagetti och köttfärssås samt en grönsallad. Har tagit fram köttfärssåsen ur frysen nu på morgonen. Efter lunch går jag ut med sopor, typ burkar, plast, tidningar osv. Så kallad sopsortering. Vi har ju ett soprum där man sorterar. I lägenheten har jag ett skåp för sortering och när alla behållarna är fulla måste man bära ut grejerna i soprummet. Och i dag är det dags att tömma skåpet. Tidningar sparar jag i en papperskasse och just nu har jag två stora kassar. Så det blir att lasta på rullatorn och ta med skiten när jag går ut.

Ikväll ser jag "På spåret" och kanske nåt annat. Vet inte än hur det blir. Köpte ju Året Runt i går så jag har nya korsord att ta i tu med. Det är bra att ha ett korsord på sidan om när man ser på TV. I morgon är det lördag och då har jag en procedur som jag aldrig frångår. Vaknar till "Ring så spelar vi". Ligger och drar mig en stund och sen går jag upp och gör frukost. Kollar posten på datorn och sen plockar jag fram melodikrysset på webben. Äter frukosten tillsammans med kryssandet. När det är klart duschar jag och sen är jag på bettet för en ny dag med allt vad det innebär. Det bästa med mitt liv är att jag bestämmer själv vad jag vill göra. Vill jag ligga och läsa så gör jag det. Vill jag gå ut så gör jag det också osv. Skönt!

Nu har jag bestämt att jag ska duscha så då blir det så. Såg på väderkartan att det skulle vara sol över hela landet i dag. Då har jag på förslag att alla lapar sol på eftermiddagen. Ha det så fint i solen! Hej då! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0