Det blåser inga sommarvindar

Jag har hållit på och grälat med datorn en lång stund innan jag fick igång den. Men nu är jag i gång med bloggen. Få se hur länge det funkar. Det regnar inte i dag, än så länge. Men det blåser ganska friskt får jag säga. Inte är det sommarväder i dag. Man kunde ju önska sig bättre. Men det kommer väl.

Ingen lunch med Matte idag. Däremot ska jag laga till köttet som han kom med. Tror att jag strimlar det och kanske gör både biff stroganoff och biff gorgonzola. Då blir det två rätter och två middagar. Den ena rätten tar vi i dag, till middag.

I dag måste jag ta mig själv i kragen och gå ut i blåsten. Måste handla till helgen. Är utan frukt, åt det sista äpplet i går kväll. Kan inte vara utan frukt på kvällen. Potatis och lök är jag också utan. Sen har det kommit en ny Året Runt med korsord, kvällen är räddad. Ska också köpa några kakor så jag har om det kommer nån. Vill alltid ha nåt kaffebröd hemma i fall att.

I går sydde jag lite på maskin. Bl a en duk med spetskant och en duk som jag ska kanta sen. Örngottet blev också klart. Nu när jag är klar med bloggen ska jag måla löjtnantshjärtan på den duken som det är spets på. Den andra tänker jag måla jordgubbsplantor på. Duken med löjtnantshjärtan på ska jag ha själv. Den andra får jag ha i presenthögen. Är alltid bra att ha ett lager med presenter i fall man behöver snabbt. Är bra för plånboken i alla fall.

Blir väl lite TV i kväll, har inte mycket mer att göra. I går kväll läste jag. Boken jag läser är bra och har svårt att lägga den ifrån mig. Men måste göra annat också. Annars blir jag så lat.

Ni löser väl melodikrysset i morgon? Jag gör det, annars blir det ju inte helg. Ni ska ha en fin fredag och hoppas att solen tittar fram hos er. När jag tittar ut mot parken ser jag så vackert det är med en skir grönska. Blir vädret bättre ska jag ta en tur i den i helgen. Ha det så bra så hörs vi. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0