Besöksdag

Klockan halv sex flödade solen på min balkong men nu är den borta. Men vad gör det, min lilla gumma, Isabel, kommer i dag. Johan och hundarna Mårten och Milo följer med. Två fina hundar som älskar äventyr.
                                      
Alec är ju hos farmor så han kommer inte. Det ska i alla fall bli roligt. Nånting som bryter av min vardag. Ska nu skriva fort, så jag hinner duscha innan dom kommer.

Såg "Morse" på nian i går. Har sett detta avsnitt nån gång för ut, så jag satt med ett korsord samtidigt. Det var inte nåt annat som jag ville se. Tala om att jag har blivit kräsen när det gäller TV-program. Nu tycker jag att det är så mycket vampyr och framtidsvisioner, och jag vill inte se sånt. Hellre då historiska berättelser. Nåt annat som jag inte tål att se, är när barn eller djur blir plågade.

Nu hör jag på Lisa Syrén och hennes frågeprogram, på radion. Efter henne kommer melodikrysset. Vet ju inte om mitt främmande kommer före lunch eller efter. Beror på det vilken mat det blir. Till middag blir det i alla fall fläskfilé i någon form. Matte har köpt en jordgubbstårta, så det får bli efterrätt nu när jordgubbarna är slut och affären stängd.

Boken jag läser börjar gå mot slutet. På måndag får jag hämta en bok som jag har reserverat på biblioteket. Gör det mellan provtagningen och forvården. Passar perfekt. Nu har jag inget mer att skriva om, tror jag. Känner att jag blir lite stressad. Vet inte varför. Kan vara för att jag ska tvätta klockan 13. Och jag är väl ovan med att få besök. Ha nu en skön midsommardag så hörs vi i morgon. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0