Jordgubbar

Bara 9 grader på morgonen och helmulet. Sommaren håller sig på avstånd. Har just druckit kaffe och ätit en polarmacka med falukorv på. Riktig korv och ingen fetvattenkorv.

I går var jag på Ica och köpte bl a jordgubbar, som jag smaskade i mig på kvällen. Gott till tusen. Hoppas dom har mera jordgubbar idag. Jag har ju flera ärenden att göra idag. Får se hur det blir med det. Måste i alla fall plantera mina pelargoner i en låda. Lådan köper jag på Konsum. Har en lång lista med vad jag ska handla där.

Till lunch kommer Matte med sallad och till middag gör jag nog renskav med mos. Snabbt lagat och gott. 

I norrbotten händer det mycket i helgen. Bl a i Boden är det midnattstravet och V75 och westernfarm och i Älvsbyn är det rallycross DM på Höghedenbanan. Så det är inte bara bröllop i Stockholm och VM i Sydafrika som kan locka tittare. Fick jag välja skulle jag ta travet. Men nu blir det att vara hemma med bok, korsord och förhoppningsvis jordgubbar. Ingen Lewis på TV, däremot en repris på Morse (som jag antagligen sett flera gånger). Får kolla TV-programmet om jag kan hitta nåt sevärt. 

                                           

Läste i Pitetidningen att myggplågan kommer att bli värre än vanligt i år. Hoppas att dom inte kommer upp till mig och min balkong. Är väl enda gången man är tacksam för att man har en avgasgata under sig. Det må väl avskräcka myggen. 

Idag är det Björn som har namnsdag. Björn hette min bror som har varit död några år. Han dog i cancer. Det är tråkigt att inte har nån kvar från min närmaste familj. Man kan säga att man känner sig ensam. När jag säger min närmaste familj menar jag familjen jag växte upp med. Mina barn kom ju senare.

När jag var ute igår träffade jag en del bekanta och även obekanta. Kom att prata med ett par från Boden som var med sin husvagn på besök i byn. Dom var jättetrevliga. Dom hade varit gifta i 56 år och det kunde man inte tro, dom såg inte gamla ut. Härligt med trevliga människor. Jag blir så lätt i hjärtat när ser glädje hos mina medmänniskor.

Nu ska jag gå ut på balkongen och se om det är nåt jag ska göra där. Sen är det väl bara att invänta lunchen. I morgon är det melodikrysset (från Ockelbo) och sen ska jag tvätta. Hoppas solen kommer fram igen. Ingen sommar utan sol. Man kan även säga ingen sommar utan mygg. Åtminstone i norrbotten. Ha det nu så bra denna fredag. Vi hörs hej då! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0