Lite skvaller

Regnet det bara öser ner, nej så hemskt är det inte men nog kommer det en skur då och då. Bara det ger sig snart så att inte mina blommor tar stryk. Mina änglar blev klagad på så nu har jag tagit ner dom, tills vidare. Grannen under mig blev störd av ett plingeling då och då. Däremot ska jag tåla att dom röker som borstbindare på sin  balkong, och var hamnar röken, jo på min balkong. Men det får jag tåla, plingeling.

Bröllop och fotbolls-VM, det börjar vara för mycket i min smak. Kanal 1 maler ju på om bröllop och prinsar hit och dit. Skönt när det är klart på lördag. VM håller ju på ett tag till. Fotbollen kan väl vara. Men dessa vuvuzelor som låter hela tiden. Låter som en bisvärm. Är så störande och jag tycker synd om publiken på matcherna. Lite mer än mitt plingeling.

Läste nånstans att dom ska göra nya filmer av Millenniumtriologin i USA. Lisbeth Salanders roll har erbjudits till Kristen Stewart, ni vet Twilight-stjärnan. Jag tycker inte hon passar. Dom skulle ha en okänd tjej i den rollen. Nån man inte kan känna igen från nån annan roll. Men det är väl inte klart än.

Såg American Idol i går kväll. Temat denna vecka var Frank Sinatra.  Det var ju fem kvar som skulle bli fyra. Mina favoriter är Chrystal Bowersox och Casey James. Dom är inte bara bra sångare utan bra gitarrister. Casey är superb på gitarr. Ingen av dom åkte ut, utan det var den 17-åriga Aaron Kelly. En söt liten kille. Nu var det slut på allt skvaller.

Sent i går kväll såg jag en gammal film som jag sett förut. "Stand by me", en underbar film. Underbar musik.  Vill gärna tipsa om den.

Matte ringde nyss och sa att han inte kommer på lunch. Han äter väl på annat håll. Ingen katastrof för mig direkt. Då blir det nog en krämtallrik. Till middag gör jag palt med stekt fläsk till. Gott! Snart kommer färskpotatisen, och den är det inte gott att göra palt på. Det ska vara gammelpotatis till palt.

Få se om det blir nån promenad i dag. Går ju inte ut om det spöregnar. Har stickat klart raggsockorna nu, så jag måste tänka ut vad jag ska sticka härnäst. Får köpa garn på fredag då jag ska till Konsum.  Blir nog en vilodag i dag (sånär som på palten). Ska ut på balkongen och kolla mina blommor. Sen blir det duschen för den klart skönaste biten av dagen. Vi får väl hoppas att vi kan höras i morgon.
                                               ♥Hej då!♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0