Ge ett boktips!

I dag blåser det inte lika mycket som det gjorde i går eftermiddag. Trodde ett tag att mina änglar skulle flyga iväg. Solen är då framme. Nu är den ju framme hela dygnet, kan vara både bra och dåligt. En del har ju svårt att sova på nätterna, för ljusets skull. Jag kan sova hur som helst, bara jag lägger mig ner. Har faktiskt sovit sittande framför TV-n. T ex i går kväll, somnade mitt i Lewis. Ja, sån är jag.

Var in på bibliotekets hemsida för att kolla böcker, att låna. Fick ett boktips av Karin Mannheimer på radion. Det var "Barbara Vine´s -Ödesdiger vändning". Fanns den? Nej det kan man glömma. Jag skulle verkligen behöva nåt boktips. Är det nån som har nåt tips så lämna tipset på kommentaren. Skulle uppskatta det.

I fredags när jag var till Korsträsk gick mina bästa läsglasögon sönder i väskan. Jag har ett par till men dom är inte så bra. Nu fick jag en ny utgift, det är så man kan gråta. Hoppas dom har på Konsum. Annars måste jag väl fara till Piteå eller Luleå. Går dom här sönder är jag ställd vad gäller det mesta som t ex läsa, sy, sticka osv. Då blir det bara att sova för min del. Eller sitta ute.

Nu är det lugnt ute. Folk har väl sovmorgon nu efter skolavslutningen. Vad ska man göra till lunch kan man undra? Tänkte ett tag göra mexikanasoppa. Eller strömmingsflundra, får se vad jag hinner. Glömde köpa fläsk i går. Fläsk till palten jag skulle göra till middag. Nu blir det palt nån annan dag i veckan. Då blir det väl korv med nåt till i dag, eller kanske pyttipanna. Det ger sig väl. Jag är ganska less på matlagning och mat över huvud taget.

Den stackars katten mitt över gatan verkar ha fått vara inne i natt. Eller kanske den har blåst bort. Jag lider när jag ser hur den blir behandlad. Det är ju inte bara kvinnan som äger katten som behandlar den utan även hennes lilla dotter som är elak mot katten. Visst kunde jag ringa nånstans men byborna håller ihop, så då får man akta sig. Jag är ju invandrare. 

Nu väntar en härlig dusch. Mina onda fötter gillar varmvatten, så det blir skönt. Sen är det tid att bestämma sig vad det blir till lunch. Soppa eller fisk? Hm! Skön söndag till er så hörs vi i morgon.  Hej då! 

 


Kommentarer
Postat av: M Bäcklin



Boktips:.Svinhugg, av Marianne Cedervall.

Passade mej perfekt som inte klarar av alltför

mycket "spänning".

Du känner kanske till, området kvinnorna i boken lämnar .

Jag känner lite till, området de kommer till.

Hälsar M.

2010-06-13 @ 19:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0