Nu drar jag åt svångremmen

Ännu en vacker sommardag. Hoppas det håller i sig. Lyssnar nu på "Ring så spelar vi" och inväntar "Melodikrysset". Frukosten är jag klar med. Det blev bara en macka med skinka på polarbröd till kaffet. Räcker så för mig.

I går var Matte och jag hos Jocke och Pernilla och grillade till lunch. Jocke är så bra på att grilla och det var så jättegott. När jag kom hem vilade jag en stund och sen var det tid för middagslagning. Det blev ostsnitsel och stekt potatis. Det blev lite ta vad du har-mat. Kvällen tillbringade jag med boken som nu är utläst. Vad less jag blir när boken är slut. Bra böcker växer inte på träd, eller hur?

Nu har jag sagt upp Boxer. Så fr o m oktober har jag mindre kanaler att se på TV. Har kommit på att jag inte utnyttjar så mycket kanaler, så varför betala för det. Tänk om man kunde  byta ut fyrans kanal mot nåt annat t ex nian eller femman. Fyran ser jag nästan aldrig på, p g a alla långa reklampausar. Det blir nog bra ändå. Billigare i alla fall. Får nog kolla upp internetanslutningen, om jag kan göra nåt åt det för att få det billigare. Det är bara att dra åt svångremmen.

I dag efter lunch ska jag tvätta och även på affären och handla lite. Tur att det är löning på fredag för nu är börsen nästan tom. Tror det med alla utgifter för blommor, jord och sånt. Även jordgubbar och glass, som är onödigt, men ack så gott. Nu gäller det bara att vara förståndig, så räcker pengarna till nästa lön. Har gjort en lista på vad jag ska handla.

Ska väl försöka njuta av min balkong också när den nu nästan är klar. Ska se "Lewis" på TV i kväll. Kanske nåt mer också. Såg att "So you think you can dance" börja på femman på onsdag. Ett av mina favoritprogram. Ett program jag missar när jag nu har sagt upp Boxer. Men jag har ju kvar det t o m september. Har i alla fall betalt till dit.

Nu tror jag att jag ska ta fram dammsugaren. Kanske jag hinner dammsuga innan "Melodikrysset".  Så hinner jag vaska innan lunchen. Bra framförhållning från min sida. Nu önskar jag er en härlig lördag. Kanske vi  hörs i morgon. ♥Hej då!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0