Skolavslutningsdag

Solsken i dag också! Härligt för alla skolbarn nu när det är examen, som vi sa förut när det var skolavslutning. Examen för dom som blev uppflyttade en klass. Vet inte om nån behöver gå om numer för att dom är dåliga i skolan. Skolan då och nu är inte i samma klass.

Jag vaknade tidigt i dag, 6.15, och då steg jag upp. Har ju lite att göra innan vi ska fara till Korsträsk och grilla lunch. Igår var jag ute hela eftermiddagen. Åt en glass och pratade med folk. Det var så skönt, lagom varmt, så jag drog mig för att gå in. Men till slut var jag ju tvungen. Åt det som var kvar av chilin till middag. Sen läste jag lite från boken. Skulle sen se en film på sexan, men då hade dom bytt ut den mot nån annan film, så då slog jag till ettan där det var friidrott. Såg det medan jag löste korsord. Sen hamnade jag på American Idol, så då såg jag det. Tala om att jag var trött när jag stängde av TV-n.

Nu är det ju slut på arbetsveckan, igen. Jag blir så förvånad när tiden bara rasar fram. Snart är det midsommar. Och sen är sommaren nästan slut. Nu skojar jag bara, men nog går tiden fort. Så fort att jag inte hann städa nåt igår. Och i dag blir det nog ingen städning heller. Skjuter på det till kanske i morgon. Jag ska ju tvätta i morgon, men jag kanske kan få till det med dammsugarn och vaskkäppen också. Beror på om jag har matgäst eller inte.

VM i fotboll har ju satt igång nu. Men jag ska inte se det. Sverige är ju inte med, och så stort fotbollsfan är jag inte att jag hänger på där. Det blir väl lite omplacering vad det gäller TV-program förstår jag. Ikväll har jag två val att göra. Det är "Ett fall för Frost" på nian och "Papillon" på TV4 film. Det lutar mot den sistnämnda. Nu ska jag in i duschen och sen ska jag förbereda salladen jag ska ha med mig. Hoppas ni får en fin fredag! Njut av sommaren, den varar inte för evigt!    ♥Hej då!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0