Nu kan ingen klaga på värmen i Älvsbyn

Söndag morgon och natten har varit lugn på Storgatan 7. I går måste ha varit varmaste dagen hitills i sommar. Solen visade sig inte men värmen var tryckande. Väntade en regnskur och åska, men vad jag vet hände inget. Men nu ser jag att det är blött på gatan, så det har väl kommit en skur. Såg på TV och löste lite korsord. Märkte då inte av nåt festande på nån balkong under kvällen. Så det var som en vardagskväll.
 
 Vad ska jag hitta på idag då. Ja klockan tio har jag tvättid. Och klockan tolv är det lunch. Sen efter ett, då jag är klar i tvättstugan, kan jag göra vad som helst. Skulle behöva köpa kaffe, så jag kanske går ut och gör det. Solen har varit framme på morgonen, men jag tror att den är på väg bort. Men varmt är det. Innan tvättstugan ska jag duscha. Det är så skönt duscha när det är så här varmt.

Till lunch tror jag att det blir soppa eller kräm och mjölk. Kanske det är för varmt med soppa. Till middag tar jag fram köttbullar som jag har i frysen. Gör en gräddsås till dom och kokar några potatisar. En grönsallad och saltgurka till detta blir toppen. Och i kväll ser jag "Tudors". Nu är ju Henrik änkling igen, men han har ju rätt många kvinnor kring sig på slottet. Så han behöver väl inte vara ensam. En riktig bock är han Henrik VIII. 

Har börjat läsa "Svinnhugg" nu. Verkar vara en rolig historia om två kvinnor. Har ju inte hunnit så långt i handlingen, men det artar sig. Nu ska jag gå in i duschen och sätta mig där. Jag har en duschstol som jag har fått från vårdcentralen. För att jag inte ska ramla i duschen. Ganska skönt att sitta och duscha. Då kan man njuta utan att halka omkring och spänna sig.

Hoppas nu att ni får en bra söndag. Själv ska jag försöka i min ensamhet. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0