Flyga drake, se den!

Ingen sol än så länge. Ganska svalt är det ute men ändå skönt. Ska tvätta klockan tio. Får se om avloppet är rensat och tumlardörren lagad, som sagt var. Har nyss ätit frukost och mår ganska bra. Om man tänker på att på torsdag är det sprutdag, så mår jag ganska fint. Men lilltån är fortfarande ond. Ska till fotvården på onsdag. Då kanske hon kan se vad felet är. Mest gör det ont när jag har skor på mig och går.

Njöt av fisk och färskpotatis till middag i går, i min ensamhet. Hade legat och läst hela eftermiddagen. Boken, Glasfåglarna, är en tät bok. Betyder att texten flyter på utan uppehåll, om nån förstår vad jag menar. Jag kan säga att jag inte så ofta läser såna böcker. Men den är intressant. Författarinnan, Elsie Johansson, medverkar just nu i ett radioprogram med Stina Gardell. Som jag hör på nu. En händelse som är som en tanke. Mysko, eller hur?

Ganska tråkigt på TV i går, men jag såg Morse. Sen vart det sängen. Idag vet jag inte vad jag gör. Först ska jag tvätta och klockan 13 är det lunch. Jag äter upp fisken som blev kvar i går och Matte får äta potatisbullar med bacon. Sen blir det väl att fortsätta läsa till middagen. Kl.21 ser jag filmen "Flyga drake" på fyran. Ser fram emot detta. Se den!

Min goda vän är fortfarande borta. Ingen vet vad som har hänt henne. Inte ett spår! Polisen vill ha tips. Då tycker jag att alla som tycks veta vad som hänt, kan säga det till polisen. För dom vet inget. Historierna om henne (och även hennes man) är otaliga. Skitpratet är som vanligt igång. En karl sombor i samma hus som jag, vet allt. Han har hela listan. Jag blir så trött på folk. Kan dom inte engagera sig i nåt viktigare, än att prata skit.

Nu har jag väl inget mer att skriva om, denna dag. I morgon får jag inte glömma provtagningen. Nu ska ni ha en skön söndag. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0