Eller hur!

En ny morgon! Solen skiner idag också. Men det brukar vara soligt på morgnarna. Det är som om vädret väntar på att bestämma sig. Igår när jag gick till Ica kom det en regnskur. Men sen blev det sol igen. Köpte potatissallad som Matte fick till middag tillsammans med fläskfilé och grönsallad. Jag åt ingen potatissallad men mycket grönsallad och tomater.

Som vanligt såg jag "Morse" på TV men det var väl sista gången för han dog i detta avsnitt. Sen zappade jag mellan kanalerna "Lawrence av Arabien" på tvåan och "Hajen" på fyran bl a. Även ett korsord hann jag med. Det slutade i alla fall med sängen. Skönt!

Ska tvätta idag kl 10. Har också en ide om att jag ska sopa utanför entredörren. Det är så mycket fimpar och portionssnusar som ligger där. Tar med mig en hink med vatten och en sop från tvättstugan. Sopar och rengör fönsterblecket under solariefönstret. Man skäms för att inte hyresvärden kan hålla rent utanför sitt eget hus. Få se om avloppet i diskbänken är rengjort i dag. Det har ju varit stopp i det flera månader. Börjar bli less på dessa hyresvärdar. Dom kommer att låta detta fina hus förfalla eftersom dom aldrig kan åtgärda nånting. Är det bara jag som klagar? Nu har väl också dom som ska sköta trappstädningen semester. När man stiger ur hissen får man vara rädd att dammtussarna anfaller. Kanske jag måste städa där också?

Boken jag håller på att läsa verkar vara riktigt bra. "Svartvintern" heter den. Är en fortsättning på "Svinhugg" som jag läste förut. Tyvärr har väl inte författaren skrivit nån mer bok. Den första boken utspelar sig på Gotland och den som jag läser nu utspelar sig i en by utanför Kiruna. Kanske det blir fler böcker i denna serie.

Tänkte på en sak i går. "Skickar folk vykort nu för tiden?" Undrar om det finns vykort här i byn? Har sökt nån som säljer vykort, men har inte hittat nånstans. Ska kolla bokhandel, om dom har. Det var ett par som frågade mig om detta en dag i veckan. Och jag hade inget svar, som vanligt. 
                                    

Det behövs inte nåt mer än som svanarna. Eller hur?

Nu ska jag göra mig i ordning för tvättstugan. Vi får höras i morgon kanske! Ha det så bra i sommarsolen!
                                         Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0