Sticka, sticka

Nu får det väl vara bra med kyla. Idag -27 grader och i natt har det varit under 30 grader. Brr! Tur att det är varmt inomhus. Jag får väl sticka vidare och jag tror jag blir klar med Hedvigs tröja i dag, så att hon slipper frysa när hon ska ut. För ut måste hon ju när hon ska uträtta sina behov.

Fredag igen och i natt är det OS invigning. Ja inte tror jag att jag ska se den men det blir väl nån sorts repris eller sammandrag i morgon. Skidskyttetjejerna är väl igång i morgon kväll, tror jag. Spännande!

Igår kväll blev det mest stickning för mig. Visst hade jag TV:n på men det var mest för ljudets skull. Eller ska jag säga för sällskapets skull. Jag har hunnit över halva tröjan så jag ska ringa till Pernilla och höra om dom far till Skellefteå idag och när i så fall. I fall att hon vill ha tröjan med sig.

Till lunch i dag kokar jag ägg och potatis och så äter vi inlagd sill och gravad lax till detta. Matte kommer med middagsmaten så då slipper jag det. Jag ska gå in på tradera och kolla hur det gick med auktionen och om jag ska skicka pengarna för boken och frakten. Vad mer jag ska göra är att kolla i tvättstugan vilken tid jag ska tvätta nästa gång. Måste också dammsuga när jag har stickat färdigt. Annars i helgen blir det nog mycket TV-tittande men jag vet inte än på vad.

Nu har jag nog inget mer att skriva om. Stickningen väntar. Ha det nu bra govänner så hörs vi efter melodikrysset i morgon. Hej då! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0