Mörkret anfaller

God morgon alla vänner! Eller ska jag säga förmiddag. Bara -7 grader idag. SMHI varnar för halka vid kusten. Stackars Matte som började jobba kl. 4 i morse. Så han fick stiga upp mitt i natten för att hinna till Luleå. Alltså äter jag ensam idag. Ska försöka hä mig ut på eftermiddagen, i värmen.

Blev mycket sticka igår. Började också läsa den nya boken. I sängläge naturligtvis. Gjorde pannbiff med lök och gräddsås och potatismos. Var gott. På kvällen en apelsin, också gott.

Såg Beckfilmen, tror inte jag sett den förut. Tyckte att den var lite rörig. Ett mord som inte var ett mord. Annars kan jag säga att gårdagen var som det brukar vara en söndag på vintern. Det är ju mörkt hela tiden nu, huset mitt över gatan  har en ljusstake tänd ibland. Tänk ett så stort hus och nästan inget ljus. Längst ner i huset ligger en frisering och RK Kupan. Där lyser det lite i fönstren. Men annars mörkt. Det kanske är mörkt i huset där jag bor också, utom i mina fönster. Ska kolla idag när jag är ute. Mörkret får ge vika när det vänder den 22 december. Längtar till våren med ljusa kvällar och soliga dagar.

Idag blir det att äta rester, har både kalops och pannbiff i kylen. Ska också städa i kylen, bland sillburkar och sånt. Ska också fråga på Ica om dom har salt sill hemma julveckan. Om jag ska lägga in sill vill jag göra det fyra-fem dagar innan julafton. Bäst att höra sig för, så att när jag kommer och ska köpa finns det kvar. Jag tänkte ta med sill till Luleå. Och även gör jag Janssons och lite andra grejer. Tror jag tar med mig lite frukt också till fruktsallad. Fruktsallad brukar vara gott att avsluta middagen med.

Ja nu ska jag väl ta den obligatoriska duschen, innan Emmerdale. Isabel skickade några kort på Alec´s dansuppvisning och jag sätter in ett, men jag tror ni måste ha bra syn för att se det. Alec enda kille bland en massa tjejer. En riktig tuffing som inte bangar ur. Vad månde bliva. Kanske lik sin morbror Matte, som vid nio års ålder var den enda killen som dansade på skolfester. Tror ni han var poppis bland tjejerna?

                               

Vi hörs kanske i morgon! Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0