Fjärde advent

Efter en god natts sömn vaknade jag strax före nio. Gjorde kaffe och en leksands med falukorv på. Magerkorv var det. Tycker inte om den feta billigkorven. Sen kollade jag posten på hotmail. Svarade på några tävlingar i ÅR. Läste AB och PT och tittade in på FB också, såg en kommentar från mitt barnbarn Oscar att jag är världens bästa farmor. Det värmer. Just nu är det -19 grader så jag behöver den värmen.

Ska göra en lista idag om vad jag ska köpa i morgon. Julmat förstås. En liten skinka ska jag ha, en mager en. Förra året köpte jag en liten på konsum. När jag hade gjort den färdig och började skära i den, var det en stor fetklump inuti. Hur glad blir man då. Betala för en massa fett. 

Tror nån jag har städat ännu? Inte en suck, har inte börjat än, fastän tanken har snuddat vid mig. Det är svårt att sätta igång.   Inte kul heller när man inte kommer åt högt upp och lågt nere. Vad ska jag säga, suck! Idag är det ju vinterstudion så då blir det väl inget städ.

Gör en sparrissoppa till lunch. Utlovade kyckling till middag men det blev köttbullar istället. Så kycklingen blir idag.
Igår såg jag Robinson, sista delen. Sen filmen på fyran. Mycket skjuta och spränga kan man säga. Har kollat lite på kvällens program och det verkar inte vara nåt för mig att se, undrar om jag har nån film i lådan som jag inte sett. Kan vara så men annars ser jag nog nån annan film från min låda. Ska kolla sen.  

Skulle sitta fint med en god lussebulla idag. Men får nog nöja mig med en pepparkaka. Men nu blir det en dusch. Hoppas ni får en fin fjärde advent. Jag ska då njuta av att titta på sport och drömma tillbaka till ungdomsåren då jag kunde sporta. Hej då!

                               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0