Tredje advent

Fortfarande kallt, nu är det -22 grader. Tror det är för kallt för nån självmordsbombare här. Får hoppas det i alla fall. Tycker som min son Jocke. Han tycker det är fel att mörda i Koranens namn. Varför skylla på en bok när man är mordisk av sig. Bättre dom läser Kalle Anka i stället.

Annars är jag glad för SAIK:s skull. Dom slog Färjestad i går och behåller sin ledning i tabellen. Men det är bäst att inte ta ut nån glädje i förskott. Det är ju inte slut på sässongen än och allt kan hända. Kul nu i alla fall.

Ringde min hyresvärd i går och talade om att jag börjar på stopp i avloppet i diskbänken. Det har varit halvstopp hela tiden jag bott här, men nu är det kris. Min hyresvärd sa att det inte var hans bord. Allt mellan tak och golv är jag skyldig att ta hand om själv. Men om han skulle komma ihåg det skulle han kanske hjälpa mig. Jag gissar att han glömde det när han la på luren. Kanske han tror att detta är en bostadsrätt och inte en hyresrätt. Dessa hyresvärdar vet inte hur man gör när man har bostäder för uthyrning. Vad trött jag blir på allt svammel.

Igår kväll såg jag en bra film "Tolken" med Sean Penn och Nicole Kidman. Spännande utan att vara så blodig. Börjar tycka mer och mer om Sean Penn. Skitbra skådis!! I kväll får jag nöja mig med Beck. Men innan dess Vinterstudion. Gick väl inget vidare i vintersporterna igår, mer än att damlandslaget vann EM i curling. Bra gjort av det nya laget.

Tredje advent idag. Om två veckor har julen passerat. Pratade med Isabel om julmaten i går. Jag ska göra Janssons och lägga in sill som jag ska ta med mig till dom. Måste nog göra en lista på allt som ska handlas och göras.

Nu är det tid att duscha innan jag ser på TV. Gör bara en hamburgertallrik med grönsaker till lunch. Till middag vet jag inte än. Nu får ni ha en skön dag, en riktig vilodag. Hej då!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0