Snart smyger tomtarna fram

Enligt SMHI var det -26 grader i morse, men nu är det -19,7 enligt Älvsby kommun. Nu börjar jag tro att jag får hålla mig hemma på julafton. Om det ska vara så här kallt är det lika bra. Med min vanliga tur kan jag förstå detta.

Läste i PT om åttaåringar som klagar hos Älvsby kommun om en farlig övergång vid Bäckskolan. Dom undrar vad kommunen tänker göra åt detta och inväntar svar från politikerna. Vad säger väl det om denna kommun, när barn är klokare än vuxna? Politiker är ju en annan sorts människor som skiter i vad folk tycker. När folk i detta hus klagade hos kommunen om livet på vår gata på sommaren, om hur folk inte fick sova på nätterna, fick dom bara ett beklagande som svar. Det var väl inte deras bord. Fy sjutton!

Nu får man ju i alla fall sova, för när det är kallt far väl ingen ikring och lever om. Ibland sover man för länge i mörkret. Matte kommer på mat idag. Tror jag gör kycklingsoppa till lunch. Till middag kokar jag torsk och gör äggsås. Till detta potatis och grönsaker. Sen är Matte ledig hela helgen så det blir mycket matlagning då. 

Är ni bjudna på nobelfesten? Inte jag heller, och glad för det är jag. Ska inte se det på TV heller. Är inte min stil kan jag säga. Ser i Idolfinalen istället kan vara roligare. Sen kör sexan två avsnitt av "Blod och sand"  (Spartacus).  Och sen är det väl sängdags.

 Men innan dess ska jag gå ut och posta lite julkort samt hämta ett paket på Ica. Nu väntar den härliga duschen på mig. Sen stökar jag lite och gör soppan, plockar fram brödet till den. Ser sen på Emmerdale för att veta vad dom gör där, för tokigheter. 

Ni ska ha det så bra. En fin fredag kan det bli så hej då!

                               

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0