Diskriminering

Igår kan man säga att det regnade på eftermiddagen. Himlen höll sig öppen ända till sena kvällen. Men det håller på att ljusna nu.

I kväll sätter Lulekalaset igång. Skulle vara synd om det skulle vara regn då. Helst när hotell och campingägare har en åldersgräns på endera 25 år eller 30 år för att få ett hotellrum eller för att campa. Har den åldersgränsen på 18 år (då man är myndig) blivit förverkad nu. Stackars ungdomar! Precis som om dom som är äldre uppför sig bättre. Skulle inte tro det. Jag har sett många exempel på det. Varje dag till och med. Behöver bara gå ut på byn så ser jag exempel. Och pensionärer är värst. Nu drar jag alla över en kam, och det är inte så att alla är värst, men det finns hemska gamla. Som inte har fått nån uppfostran om hur man är mot sina medmänniskor. Och man behöver inte vara ung för att förstöra saker. Såg ett gäng karlar (40-50 år) som förstörde grejer på torget i sommar. Visserligen i fyllan, men är det en ursäkt? Knappast!

I dag på lunchen ska Matte kolla min dator. Han tror att jag har för mycket cookies sparade. Kan vara, jag har aldrig rensat.

Idag ska jag tvätta sängkuddar och badrumsmattan. Kuddarna blir som nya när jag har tvättat dom. Kör dom i tumlaren med en tennisboll för att torka dom. Men det tar sin lilla tid att få dom torra. Tycker det skulle gå fortare när det bara är dun. Men icke det.

Till lunch gör jag makaronipudding och till middag ugnstekta kycklinglår med ris, om Matte kommer till till middag. Jag tror att han är nattbil och då brukar han äta på taxi. Är jag ensam äter jag nåt enkelt.

Såg "Honungsfällan" i går. Är en norsk serie. Inte så där bra, mycket överspel från skådisarna. Men ser väl slutet i kväll. Dansarna såg jag också och det blev en tjej, Lauren, som åkte ut. Mycket pga en skada hon hade fått.  Så nu är det bara en tjej kvar. Jag tror att det blir sådär, för att det är småtjejer som röstar, och dom röstar på killarna.

Nu ska jag in i duschen innan jag börjar med maten. Ha ni en skön torsdag så kanske vi hörs i morgon.
                                              Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0