Vilket väder

En ny strålande dag. I går när jag var till Konsum, var det jättevarmt. Jag hade klätt mig efter morgonens temperatur, så jag höll på att få slag. Tur jag har färdtjänst, för p g a min onda tå, var jag tvungen ta en taxi hem. Nu är det nog slut på mina promenader. Tänk att en liten tå kan skapa så mycket problem. Och ingen verkar veta vad det är jag lider av. Själv ser jag inte det onda stället, men jag känner det, när jag tar på mig skorna.

Köpte garn igår. Melerat i rosa, grönt, grått. Blir nog sockor till mitt socklager. Annars handlade jag inget särskilt, mer än mat. Ändå blev det över 600 att betala. Det är Konsum det.

Annars knogar jag  på vid min nya dator. I dag är ju Matte ledig. Få se om han får tid att hjälpa mig. Annars blir det nån annan dag. Det är ju inte så mycket man kan göra utan internet. Men jag har gjort klart för min bokföring på Excel, och har utökat programmet lite. Så att hela min ekonomi blir granskad av mig. Både på gott och ont. Ibland funderar jag på att ta emot några matgäster, eller leverera lunchlådor. Bara för att kunna äta lite billigare själv. Men då gäller det att vara frisk hela tiden. Om det bara är Matte som äter, så kan jag vara sjuk utan att han är beroende av maten. Fast då blir det väl så, att om jag får några kronor i förtjänst, så ska väl Anders Borg ha dom. Det är nog bäst att ha det som det är.

Idag kanske jag tar en tur med dammsugaren och vaskar av lite. På fredag ska jag på Kupan, här mitt över gatan. Dom har ju bara öppet måndagar och fredagar. Har sett en sak i fönstret som jag skulle vilja ha. Det är en  Venusstaty i vitt, som skulle passa så bra i mitt fönster tillsammans med mina vita Rosa Ljung-krukor (som jag köpte på Tradera). Jag köper den om den inte kostar så mycket. I morgon är det löning. Räkningarna har redan börjat droppa in. Det är en sån där månad då dom gaddar ihop sig (fordringsägarna). Bara att ta det med jämnmod.

Ska gullbe Matte idag att han far förbi biblioteket och byter böcker åt mig. Jag har ju reserverat två böcker. Hade tänkt gå själv, men jag känner att tån inte vill det.

Till lunch i dag blir det räksoppa (köpte räkor igår) och baguetter. Till middag fläskpannkaka. Nu ska jag ta en dusch och sen börja med soppan. Sen efter lunch känner jag hur jag mår och vad jag orkar. Vad som visas i kväll på TV har jag ingen aning om. Jo, jag vet att "So you think you can dance", där ska två röstas ut, så att det blir två stycken klara för finalen nästa vecka. Det är jobbigt att vara utan TV-tidning. Ska nu gå in på nätet och kolla programmet.

Ha det så bra mina vänner så hör jag av mig i morgon.  Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0