Soffprojekt?

Längtar verkligen efter den nya datorn. Det börjar bli slitsamt nu att ta mig in och ut i flera program. Var in på facebook nyss, och höll på att fastna där. Som tur var, är jag ensam och ingen behöver höra mina ord, som jag säger då.
Det ser ut att bli en bra dag vad det gäller vädret. Sov till åtta i morse. Kan bero på, att när jag skulle stänga av TV-n var det en skräckfilm på TV4 film. Jag brukar inte se skräckfilmer, men detta var en film som inte var hemsk, utan nästan löjlig. Handlade om lastbilar som tog över världen. Jag kunde inte sluta se den. Hette "Maximum Overdrive". Dråplig film. Innan dess hade jag sett "Miss Marple". Så ni ser att jag inte kan kalla denna kväll "TV bra-kväll".

Ingen Matte till lunch i dag heller. Så jag äter upp pannbiffen ( två stycken) som blev kvar från i går. Får se vad jag kan komma på till middagen. Alltid brukar det bli nåt. Vi har ju inte svultit ännu.

Nolia-mässan håller ju på i Piteå nu denna vecka. Jag ska inte dit, men i yngre år, när pojkarna bodde hemma var vi ju där. Dom var intresserade, helst av militärfordon och andra pojkaktiga grejer. Nolia är ju vartannat år i Piteå och vartannat år i Umeå. Jag skulle inte orka med att gå omkring på området, om än jag är intresserad.

Fotpallen som jag har, är så ful och jag har länge tänkt sätta nytt tyg på den. Men i väntan på, att jag får tag på det tyg jag vill ha, så satte jag i går på ett handbroderat örngott. Det blev riktigt snyggt. Örngottet har ett stort broderi i plattsöm. Det passar bra tillsammans med dukarna på bordet, dynan i korgstolen och kuddarna i soffan. 

Nästa projekt blir att hitta nytt tyg till soffan, som nu har ett mörkblått överdrag. Förut när jag var frisk, klädde jag om flera fåtöljer och två soffor. Det blev riktigt bra. Soffan jag har nu, är vit från början. Nu har den annat tyg på kuddarna i nån gul-brun färg. Matte har haft soffan och kom med den när han köpte ny. Nu börjar överdraget vara lite slitet, därför vill jag ha nått nytt. Helst blått eller rött. Helst skulle jag vilja ha en ny soffa, med lite sittvänligare höjd. Men det är inte att tänka på, förrän jag vinner på triss. Men önska kan man alltid. Nu önskar jag ett nytt överdrag. Men dom jag ser i kataloger, har inga fina färger (för murriga). Det går ju inte med vad som helst i tygväg, måste vara lite kraftigare. Får vänta och spana.

Får se om jag ser "Himmelblå" ikväll. Kanske blir så. Nu ska jag i alla fall duscha och sen kanske äta lunch. Tar en tur ut i finvädret (?). Ha det bra så hörs vi! Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0