Farliga kassakvitton

Hörde på radion nu på morgonen, att kassakvitton är farliga. Dom kan framkalla hjärtinfarkt, pga den substans dom innehåller. Och jag som tar med mig alla kvitton hem, för min bokföring. Farligt, farligt är väl snart allt på denna jord. För min del får jag nästan en infarkt, när jag ser hur mycket allt kostar. Skrattretande är det i alla fall.

Än är inte sommaren slut. Om än det är lite mindre sol, och att det börjar skymma lite på kvällen. Men än är det sommar några veckor till. För min del ska jag kontakta min läkare för en tid, för den undersökning jag måste  göra. Och det ska jag göra när sommaren är slut, enligt en överenskommelse jag har med henne. Jag gruvar mig verkligen. Men jag måste göra den om jag vill veta. Frågan är, vill jag veta? Därför är inte sommaren slut ännu.

Från sim-EM i Budapest såg jag, att Sverige fick en guldmedalj på 100 m fjärilsim, Therese Ahlshammar och en silvermedalj i simhopp, Anna Lindberg. Bra gjort! På kvällen såg jag en film å ettan. "En passion för Mr. Lester". En engelsk snäll film. Efter det en fransk dokumentär "Absolut Callas", om Maria Callas. Hon måste ha haft ett tragiskt liv, trots all berömmelse, eller kanske på grund av det. Intressant att se i alla fall.

I dag är jag ensam till lunch, så då blir det rester att äta. Har köttfärs i kylen som jag ska laga till middag. Blir det köttbullar eller pannbiff? Är skönt ute, så jag kanske tar en tur ut. Ska kanske ta ut plast och metall-sopor. Även tidningarna ska ut. Det börjar vara fullt i mina behållare under diskbänken. Skönt att man kan bidra till miljön på nåt sätt. Genom sopsortering, menar jag.

Har inget TV-tips idag. Vet inte om jag slår på dumburken alls i kväll. Ser lite simning på eftermiddagen. Boken jag läser nu är "Fyrmästarns dotter", en deckare. Kommer ihåg den första deckare jag läste. Det var en av Maria Lang. Det jag saknar numera är, att i början på boken fanns det en lista på dom som det handlade om. Så var det i Maria Langs böcker. I den här boken jag läser nu, skulle det vara bra med en sån. För i mitt tycke är det ganska rörigt, innan man kommer in i handlingen. Hoppas ni förstår vad jag menar. Jag är ju också ganska rörig, när jag ska förklara nåt.

Ska nu göra lite hushållsarbete innan duschen. Ett nödvändigt jobb. Ha det så bra govänner. Vi hörs igen.
                                                            Hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0