Fler barnbarnsbarn

Mulet idag också. Men det är ändå ganska varmt. Det blev inte så, att jag gick ut igår. Jag hann inte, skulle ju vara i tvättstugan och jag skulle också se den svenska filmen. Fattar inte nu, hur jag kunde tycka att den var så bra då jag såg den på bio. Men det har ju gått några år sen dess.

Jag såg den franska filmen. "Hemlig agent" som handlade om andra världskriget. Den var så där. Skulle hellre ha sett "Notorious" med Ingrid Bergman och Cary Grant. Men den visades så sen och jag var tvungen att kojsa. Den filmen är ju en klassiker, som jag inte har sett. Får hålla utkik om den visas nånstans lite tidigare på dagen.

Idag måste jag gå ut för det håller på att bli tomt i kylskåpet. Men det håller också på att bli tomt i börsen, så det gäller att vara försiktig med vad jag handlar. Maten ska ju räcka en vecka drygt. Va less man blir på att vara fattig. Jag kan inte ens säga "hellre fattig och frisk- än rik och sjuk". Jag säger det omvända "hellre frisk och rik än- fattig och sjuk". Eller hur det nu är. Får väl äta pulversoppa. Tänkte en dag när jag gjorde pulversoppa, att det var som om man koka soppa på en spik. Ni vet den där sagan om han som kokade soppa på en spik, men la i en massa annat också. Det är ungefär som jag gör, så det blir inget billigare direkt.

Igår satte jag in en bild på mitt äldsta barnbarnsbarn Hugo, i dag kommer de andra barnbarnsbarnen. Det är Freya ca 20 månader och Edda ca 4 månader. Man kan riktigt se buset i ögonen på Freya. Goa ungar är det i alla fall. Tur för tjejerna att dom har en sån riktig storebror som Hugo.

                                                                Edda
                      Freya

Nu är min dator beställd. Spännande ska det bli. Skulle också vilja ha en skrivare, som man också kan skriva ut foton på. Men det blir en annan gång. Man kan ju inte skaffa allt på en gång. Sen skulle jag nog behöva glasögon också, då menar jag inte läsglasögon. Det var min önskelista! Helst skulle jag vilja vara frisk, men det är väl inte att tänka på i detta liv.

Inget "Mordet i Midsomer" ikväll. Det kanske blir nian och "Kommissarie Gently" eller dansarna. Men dansarna är inte så kul att se nu, när dom har gjort om hela skiten. Det ger sig väl när det blir kväll. Vad jag ser, menar jag.

Nu väntar duschen på mig. Har inte bestämt än, vad det blir för lunch. Kanske jag värmer på spagetti och köttfärssås som blev kvar i helgen. Så blir det nog. Ni ska ha det så bra nu, så hörs vi i morgon. Hej då!                                            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0