Valborg igen

Jag var ju på fotvården i går. På hemvägen gick jag in på Ica och handlade bl a en vacker pelargon, mörk lila i färgen. Den ska jag har på balkongen senare. Och sen gick jag till Gårdings, och där hittade en sån där vaskkäpp som jag har letat efter. Så nu blir det skurning av balkongen så fort vädret tillåter. I dag är det snöblandat regn som faller från skyarna. Mig gör det inget, men stackars dom som ska fira valborg utomhus. Ungefär som, "Vintern rasat ut...............". Men än verkar inte vintern rasat fördigt, kallt är det också. Bara ca 3 +grader.

Kom en sköterska i morse och la om mina ben. Det gjorde att jag inte hann äta frukost innan jag skulle börja med lunchen. Så jag fick starta dagen med lunch. Sparrissoppa med ciabatta. Till middag göra jag spagetti och köttfärssås. Det trista vädret gör att jag håller mig inne i dag. Har inga nödvändiga ärenden att göra.


                             

Drömmer mig tillbaka till barndomen i stället. Då jag bodde i Uppsala och vi firade valborg med att först se mösspåtagningen vid Carolina Rediviva kl. 15, sen rusningen nerför backen. Sen såg vi brasan vid slottsbacken eller vid Gamla Uppsala högar. Hörde manskören sjunga och avslutade kvällen med choklad och vispgrädde. Varje valborg.
                                

Nu drömmer jag om detta och sen ser jag "Lewis" på nian. Stickar en stund, dricker ett glas vatten och äter en apelsin. Sen lägger jag mig i min sköna säng, sover och vaknar kanske till en vacker vårdag. "Glad såsom fågeln i morgonstunden, hälsar jag våren med friska tag..................".  Hoppas kan man ju alltid göra. Nu får jag önska er en fin valborg med vacker sång och varma, fina eldar. Vi hörs i morgon! Hej då.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0