Det ljusnar

Verkar lite ljusare nu på morgonen än igår. Nyss var det 0-gradigt så det går åt rätt håll med andra ord. Rostade två mackor och bredde på skinkost till frukost. Kaffe också naturligtvis. Sen är det bara att möta den nya dagen.

 Är romernas nationaldag i dag. Dom stackarna har ju inget eget land att fira i, utan dom får fira där dom är. Utspridda i världen. Här i Sverige firar vi ju inte så mycket när det är vår nationaldag. Men jag har en känsla av att romerna gör det.

Igår var jag så arbetssam och både dammsög, dammade och vaskade. Jag var ganska nöjd när jag var klar. Efter lunch hann jag t o m få en middagslur. På kvällen såg jag Kommisarie Lynley på åttan. Sen löste jag korsord. Det var inte så mycket mer att se på TV. Läste en stund i boken, där jag börjar närma mig slutet. Verkar som om det inte blir nåt lyckligt slut direkt. Men det ska ju finnas såna böcker också. Boken heter som jag nämnt förrut "Berlinerpopplarna- Eremitkräftorna-Vila på gröna ängar". Tre böcker i en.  Den var i alla fall bra fastän den utspelar sig i Nordnorge.

Matte har mat med sig i dag till lunch så jag värmer på Janssons och äter en hårdmacka till. Till middag blir det strömmingsflundra med mos. Ska också koka lite pasta. Då gör jag en matlåda med pasta och köttfärssås, som Matte kan äta till lunch i morgon. I morgon eftermiddag måste jag handla. Men det är i morgon det. I dag kl. 13 ska jag tvätta. Jag har ganska mycket tvätt. Har ju bytt i sängen, så då blir det dirrekt mycket. Tur att det finns tvättstuga i huset och att det finns tvättider att boka. Många grannar har egen tvättmaskin så det är ingen risk att man blir utan tvättid. Däremot är det dåligt med att torka tvätten. Torkskåpet och tumlaren sjunger på sista versen. Men det dröjer nog innan det blir utbytt. Allt som ska göras i huset när det gäller hyresgästerna, tar tid. Men så är det väl alltid.

Tror inte det är så mycket att se på TV i kväll,  mer än fortsättningen på Kommisarie Lynley.

Det är inte så roligt att ha bandage om båda benen, när man bara har en duschstövel. Hur ska man sköta sin renhållning? Bandaget på högra benet, eller under bandaget, svider det jättemycket. Kan det vara bra?  Det sved ju inte innan bandaget. Tror kanske att vätskan skulle rinna bort. Men vad vet jag? I morgon bitti ska alla bandage bort så då får jag lufta mina ben. Åtminstone en stund. Det är ju dags för spruta i morgon också. Sen är det helg igen. Jag ser ingen skillnad på vardag och helg, så är det när man är en glad pensionär. Nu ska ni ha en bra dag och förhoppningsvis hörs vi i morgon. Hej då!
                                      
                                        
                                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0