Ingen latdag i går

Strålande fredag idag, solen skiner som bara den kan göra. Nu har jag ätit färdigt medicinen som jag inte får vara i solen när jag tagit, så nu är det bara att gå ut och sola. Just nu sitter jag här med mitt kaffe och en lingongrova med rökt picnicbog på, färdig att börja dagen.

Det blev ingen blogg i går, jag hann inte. Omläggningen i går morse var inte klar förrän kl.11 och då skulle jag ta medicin och äta frukost. Sen skulle jag göra lunch, minestrone. För egen del fick jag hoppa över lunchen, jag hade ju nyss ätit frukost. Kl. 13 var det tid för tvättstugan. Jag hade ganska mycket tvätt. Pga att jag varit sjuk hade jag bytt lakan flera gånger. Jag är ganska rädd för sjukbaciller, därför byter jag lakan ofta.

Efter tvättstugan var det tid för paltkok och det tar ju sin lilla tid. Pernilla tittade förbi. Det är ju så roligt när dom kommer från Korsträsk. Klockan 19 var jag klar med disken så då blev det stickning. Ingen slö dag direkt och ingen vila på eftermiddagen. Var nog tur att inte Isabel kom. Hur skulle jag ha hunnit med det. Men då är ju balkongen ostädad, förstås. Hann slå en signal till Vivi också. Man blir så glad när man pratar med henne.


En tråkig grej som hände i går morse. I huset mitt över gatan började det brinna i en lägenhet och en 76-årig kvinna dog. Jag tror hon dog av röken och inte av elden. Jag märkte som vanligt ingenting fast det var så nära. Ingen brandbil eller nåt ljud från gatan. Ni förstår väl att jag sover gott.

På TV såg jag "En plats på landet" och "Kommissarie Lynley". Sen var det bara att krypa ner i sängen.

Vad ska hända denna dag? Jag har väl inget direkt planerat. Som vanligt ska jag göra lunch och middag. Ut ska jag också och ska handla lite för helgen. Sätter mig säkert i solen och njuter av den. Det är ju bra med rullatorn som man kan sätta sig på, var helst man vill. Säkert träffar man nån bekant som man kan prata med en stund.

Det är också tid att betala räkningarna. Inget kul direkt, men nödvändigt. Lördag i morgon och melodikrysset, och efter det så skriver jag i bloggen.  Ha nu en fin fredag alla vänner och känn hur våren smyger sig in, även här.
Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0