Vad göra?

Jag var ute hela eftermiddagen i går. Kom hem vid 17.30-tiden. Varför jag kunde vara ute så länge berodde på att Matte inte skulle ha nån middag. När jag kom hem var jag tvungen att ta två värktabletter. Tro det eller inte jag har fått ont i höger fot. Foten är svullen och röd och framför allt ond. Har ju fått antibiotika för benet (blåsan). Jag är nu så less på allt med mina ben och fötter. Vad göra?

Jag har nyss druckit kaffe och ätit en macka med kokt skinka och gurka på. Värktabletter igen. Jag har ju klarat mig utan panodil några veckor, men nu är det dags igen.

Just nu skiner solen men radion varnar för att det ska bli mulet i dag. Matte är ledig idag så jag gör räksoppa med vitlöksbröd till. Sen blir det blodpuddingen som jag skulle göra i går, till middag. Sen efter lunch är det tvätt. Ingen utgång i dag. Det vill inte foten. Efter tvätt bara vila.

Köpte en majblomma i går. En krans, ljusblå och vacker. Nu har jag tre stycken sittande på en dörr till datorbordet. En ljuslila, en rosa och en ljusblå. Alla är kransar.

Igår missade jag desperata husfruar. Satt och såg om två hästar på animal planet, så jag glömde dom desperata. Tur att det går i repris på söndag. Annars var det inte så mycket att se. Tur att det finns korsord och böcker att ta till.

Nu kan jag säga att all snö är borta på balkongen. Skulle köpa en vaskkäpp på Ica igår. Ni vet en käpp som man kan sätta dit en rotborste och sen vaska eller skura. Får kolla på Konsum eller Gårdings om dom har. Numera finns det ju bara käppar med garn eller tygremsor och sånt när man ska vaska. Men på balkongen behövs det en rotborste om man ska få rent trätrallarna efter fågelinvasionen. Nånstans ska det väl finnas. Har haft en sån men den har väl kommit bort i nån flytt.

Nu ska jag ta itu med nåt annat. Jag har ju inget mer att skriva om i dag. Här händer det inte så mycket må ni tro. Och vem orkar läsa om mina klagomål om mina ben och sånt. Bäst att lägga ner. Ha det nu bra, vänner! Vi hörs i morgon så hej då!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0