Sol igen

Vaknade av solen som tittade in genom persiennerna. Kan det vara nåt som känns underbarare efter denna vinter. Visserligen är det några minusgrader, men efter som dagen går blir det säkert varmare. Söndag idag och dessutom påskdagen. SAIK vann hockeyn i går kväll. Det blev 5-3, mycket tack vare småpojkarna i laget.

I dag händer inget särskilt. Affärerna är väl stängda annars skulle jag behöva handla lite. Men Isabel kommer väl i morgon och hon kanske vill handla. Värst är att jag har slut apelsiner men vad göra? Ska i alla fall dammsuga, för nu när solen tittar in så ser man hur dammigt det är. Egentligen skulle man väl vaska för att få bort dammet. Får se hur det blir.

TV i kväll blir väl nian med "Brothers & sisters" och "Livet på Laerkevej" på ettan samt "Criminal justice" på samma kanal. 

Nu är det nog inte länge tills jag kan städa på balkongen. Snön är nästan borta. Det mesta som ska städas, är ju efter fåglarna. Dom små liven är ganska skräpiga. Minns när Jocke hade undulaterna, vilka skräpiga djur dom var. Dom var ju sociala, men skräpiga. Sen la dom ägg också, fem stycken. Det blev att sälja ungarna för 75 kr/st. Dom vuxna gav vi till slut bort. Sen flyttade en hamster in till Jocke, som senare rymde. Man var mindre skräpig. När jag ser över gatan mot grannhuset, ser jag mattor utslängda över balkongräcket. Så det är folk som vill städa bort vintern idag.


Ska koka en grönsakssoppa till lunch. Så det blir till att hacka grönsaker nu. Ska gå ut på baksidan och sitta i solen ett tag sen. Ni ska ha det så skönt denna söndag. Ses i morgon om jag hinner. Jag vill ju vara med Alec i morgon. Ha det så bra så ses vi!

                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0