Fåglarna har börjat komma

Bryter snart ihop vad det gäller datorn. Verkar som om den har kommit in i det isländska askmolnet. Efter många om och men kom jag in på bloggen. Dags att köpa ny dator eller lägga ner hela skiten. 

Inte nog med det så har jag hängt över diskhon och tvättat håret och min kropp. Så är det när man inte kan duscha men ändå vill vara fräsch. I morgon är det duschmorgon, men jag kan inte vänta på det. Men nu är jag ganska ren och fin. 

Fåglarna har kommit nu. Jag menar tranorna, vildgässen, svanarna osv. Även småfåglarna har kommit. Än har vi snö kvar och i natt var det -9 grader. Men solen lyser, även tidigt på morgonen. Man känner hur livsandarna återvänder. När jag tittar mot Lomtjärnsparken ser jag att isen ligger kvar på dammen. Men nog har snötäcket sjunkit undan lite. En och enhalv vecka till valborg. Blir ingen brasa för mig. Det brukar ju vara nån som tänder på kvällen innan, så det är ingen idé att fara till Kanis för att titta på brasan. Sen brukar dom inte ha nån sång heller. Får väl tänka på min barndoms brasor och ruset nerför Carolina Rediviva (Uppsala). Då var det fest även för en unge. Valborg ska man fira i Uppsala, om man kan. Själv firar jag i mina tankar.

Sparrissoppa blir det till lunch. Till middag kanske kokt fisk med äggsås. Jag får se. Är ju så inne i stickningen nu. Dessa sockor är så roliga att sticka. Det blir som ett spetsmönster. Jag stickar i vitt garn, tycker det blir snyggast. På eftermiddagen ska jag gå ut en stund. 

Missade inte dom desperata igår. Såg också en engelsk dokumentär om en gosskör. Resten av kvällen slöade jag bara. Det var lika bra att inta sängen. När man nu har en så skön säng är det bara att lägga sig i den.
I kväll ska jag se "Kommissarie Lynley" och sen sticka en stund. Få se om Isabel kommer i morgon. Kul om hon gör det (och Alec). I så fall gör jag palt till middag i morgon. Då blir det paltmumin, eller hur. Ha en bra dag alla ni glada possitiva människor så hörs vi i morgon (förhoppningsvis). Hej då!
                                     
                                       
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0