En hårdmacka till middag

Ska skriva några rader innan friidrotten börjar på TV. Har varit en lugn dag som vanligt, med melodikryss och salladsgöra till lunch. Min vän Vivi ringde och vi pratade bort en stund. Det är så roligt när hon ringer och piggar upp mig. Hon berättade att dom har så mycket viktoriaplommon. Och jag älskar dom så jag blir lite avundsjuk.

 Efter lunchen gick jag ut och handlade på Ica. Jag satt ute en timme och njöt. Måste passa på nu innan snön kommer. Visserligen kommer inte den så tidigt numera, ibland inte före jul, men ändå. Får se hur det blir i år. Ikväll efter friidrotten ska jag kolla på Oldsberg på ettan. Efter det är det en engelsk deckare. Såg den där thrillern i går kväll med Clive Owen. Tyckte den var bra. Brukar tycka att amerikanska thrillers eller deckare bara innehåller en massa skjutande och biljakter. Men den här var riktigt bra.

Matte ska se fotboll i kväll så han ska inte äta middag här idag. Därför tar jag det lugnt med maten, har en bit grillad karre som jag kan lägga på en hård macka. Gott blir det. Tror jag ska slå en signal till Isabel, om jag blir pratsjuk. I alla fall ska ni ha en bra lördagkväll. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0