090909

Igår blev det ingen blogg för mig. Varför? Jo internetuppkopplingen bara försvann. Jag har ju den via min telefon för hyresvärden har inte råd att koppla in bredband. Och det vet väl alla som har bott eller bor i norrland att telefonen försvinner i bland. Appropå hyresvärden, har jag bett om att dom ska fixa min fläkt över spisen, för den funkar inte. Steker man nånting så osar hela lägenheten (en liten lägenhet). Ibland när man lägger sig på kvällen osar hela sängen av mat. Det kanske inte är meningen att man ska laga mat här. Jag började klaga för över två år sen men inget händer. Kanske det är en ekonomisk fråga. Men är det inte så att om man har ett hyreshus så kan man inte bara hova in hyran, utan man har även skyldigheter att lägenheterna funkar också. Det är ju därför man betalar hyra.

Vad hände då igår. Inte så mycket väl. Jag duschade som vanligt och sen läste jag en stund. Matte kom med pizza till lunch och det var gott. Sen läste jag igen till fram emot 16.30. Sen började jag med middagsmaten. Stekte fyra kotletter och rostade potatis och grönsaker. När jag var klar kom Susanne. Hon hade skjutsat en av sina pojkar till fotbollsträning. Hon åt med oss och efter kaffet for Matte hem och jag och Susanne spelade ett skipbo. Jag vann konstigt nog. Susanne skulle hämta sin pojke och fara hem. Jag diskade och sen satte jag mig att se på TV. Det blev Idol på fyran och sen the mentalist på trean. Gjorde en paus och löste ett korsord. Sen gick jag över på femman och såg Seinfeld och efter det CSI. Nu har jag berättat allt som jag gjorde under gårdagen. Det var inte mycket det. Nu var det bara sängen som väntade.

I dag då, vad händer? Tll lunch ska jag bara steka upp fläskpannkaka. På eftermiddagen ska jag gå ut. Nu verkar inte vädret så toppen men det kan ju vända. Till middag ska det bli köttbullar och potatis. Sås , lingon och grönsaker hör till. 

I kväll spelar Sverige fotboll mot Malta. Kanske jag ser det. Jag brukar bli på dåligt humör när Sverige spelar. Tycker dom schablar för mycket. Men jag giller ju ZLATAN! En fantastisk spelare. Annars är det väl inte så mycket att se på TV i kväll. Har ju en bra bok, så jag ska inte klaga. Nu ska jag göra en bjudkaka. Bra att ha om det kommer kaffefrämmande. Vi kanske hörs i morgon. Hej då!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0