Spektakulärt

Igår hörde jag ett ord som man inte hör så ofta, men igår hörde jag det minst hundra gånger. Ordet är SPEKTAKULÄRT. Det användes i samband med inbrottet med helipkoptern i Västberga (Stockholm). Först hörde jag det på radions nyheter flera gånger. Sen på Norrbottensradion "Callne & Co" och TV:s nyheter på kvällen. På "Efterlyst" användes det också. Alltså var det ett spektakulärt brott.

I dag kom Barbro och gav mig sprutan med guld. Ser fram emot att den börjar verka. Matte kom med sallad med räkor som han köpt på Centrum. Verkligen god sallad. Det var lunchen det. Gick ut i det soliga, lite kyliga vädret. Handlade på Ica bl a köttfärs för 39,90/kg. Köpte två kilo som jag kan frysa in i mindre portioner. En ny Året runt med nya korsord blev det också samt lite mat till helgen. Träffade Lily utanför och vi satte oss och pratade en timme eller så. Sen bar det hemåt.

Vi ska äta ärtsoppa till middag. I kväll ser jag "Superstars" och "Criminal minds". Är sugen på att se på tvåan 22.30, en sydafrikansk film från 2004. Den heter "Carmen" och bygger på Bizets opera. Den har fått fyra plus i TV-tidningen. Får se hur jag gör. Vill ju gärna Seinfeld också. Seinfeld börjar ju 23.00 så jag kollar filmen först och tycker jag den verkar dålig ser jag Seinfeld. Så får det bli!  I kväll spelar Skellefteå hockey hemma mot Luleå. Håller tummarna för Skellefteå och deras unga killar. Ha det så spektakulärt bra så hörs vi i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0