Höstdagjämning

I dag är det verkligen höstväder. Började bra i morse med sol men nu regnar det och när jag var ut för en stund sedan kändes det verkligen höstlikt. Men det är väl inget annat att vänta. Det är ju höstdagjämning i dag.

En distriktssköterska kom och tog prover på mig på morgonen. Så nu skickas dom till reumatologen för bedömning om jag ska få sprutan eller inte. Det brukar gå bra och förra månaden var proverna så fina som dom aldrig varit förut. Säkert jordgubbarnas förtjänst.

Gjorde makaroner och korv till lunch. Sen gick jag på Konsum och handlade lite. Det regnade så jag blev ganska blöt men det hindrade inte mig för att äta en Cornetto classic (glass). Folk tittade lite mystisk på mig som satt i regnet och åt glass. Har dom inte vant sig än vid att se de konstiga grejer jag gör?

Ska sätta in en öring i ugnen och skala potatis. Kanske jag ger Matte köttbullar och sås i stället. Tror han äter det hellre än fisk som det är ben i. Han får göra som han vill.

I går kväll skrattade jag åt "Roast på Berns". Har ni inte sätt det så se reprisen. I kväll på trean är det fortsättningen på "Superstars", jag ser det. Efter det blir det samma som vanligt. Har läst ut boken "Sjöjungfrun". Den är skriven av Camilla Läckberg. Läsvärd men lite rörig. Nu ska jag börja på Viveca Lärns "Aprilväder". En forsättning på "Saltön" som även varit TV- serie. Den boken hette, tror jag, "Hummerfesten" och nästa bok hette "Värmebölja". "Aprilväder" är den tredje boken i den serien. Tror att det blir en fortsättning på Saltön också på TV.
Nu ska jag laga mat så vi får höras i morgon igen. Ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0