11/9

I dag är det den 11/9. Det verker vara ett olycksdatum. 11/9 1978 dog Ronnie Peterson efter att ha kraschat sin formel 1 bil på Monzabanan. Ronnie var son till Bengt "Bagarn" Peterson på Kungsgatan i Örebro.
                                            

 Den 11/9 2001 flög två flygplan in i World trade center i New York
                                              


och den 11/9 2003 blev Anna Lindh mördad. Säkert har det hänt mera saker på detta datum men det är vad jag kommer ihåg just nu.

                                
Denna dag har varit en ond dag för mina fötter men jag var och badade på Ugglan mellan 14-15. När jag kom hem blev det sängen direkt och jag sov ett par timmar.  Matte jobbar så jag blev ensam till middag. Jag värmde upp pastagratängen och gjorde en hård macka till.

I går köpte jag en bok "Sjöjungfrun" av Camilla Läckberg och den har jag börjat på i dag. Ikväll ser jag "Dobbidoo" kl.20 på ettan och jag tror att jag ser "Derailed" kl.21 på samma kanal. En amerikansk film med Clive Owen och Jennifer Aniston. Regiserat har Mikael Håfström gjort. Han som regiserade filmen "Ondskan". Efter det blir det nog sängen.

Kanske ska jag nämna dagens väder. Lite dimmigt på morgonen men sen strålande sol och 19 grader.
Nu (18.30) är det lite mulet men fortfarande varmt. Till dags dato har 17 björnar blivit skjutna i norrbotten. Tillståndet gäller 55 björnar. Dom flesta jägare skjuter hellre en älg än en björn. Isabels svärmors karl brukar skjuta björnar. Nu är det slut för i dag. Vi hörs i morgon kanske. Hej då!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0