Fotvårdsdag

I går fyllde ju Mattias år. Han är min yngsta son och jag hade tänkt lägga ut en bild på honom. Tyvärr glömde jag det, så jag gör det i dag i stället. Här är Matte!


                                           

Gjorde färdigt maten som vi skulle äta i går. Vi fick ju strömavbrott just när jag höll på att göra maten. Jag åt en macka och Matte for på grillen för att äta sin födelsedagsmiddag. Så kan det gå. Senare på kvällen kom strömmen tillbaka. Innan dess löste jag korsord i skenet av stearinljus. Tur att jag hade köpt tändstickor i förra veckan. Har ni tänkt på hur tyst det blir när strömmen är borta?

Efter lunch var det dags för mig att gå till fotvården. Det var en praktikant (himla duktig) som tog hand om mina fötter. Hon hade visst jobbat med sånt förut. Hon är från Brasilien och har träffat en älvsbykarl på internet. Karlen kännar jag, han har varit gift med en kompis till mig, som dog förra året.  I alla fall var denna kvinna så duktig. Avslutade fotvården med fot massage. Så skönt.

Var sen var jag på biblioteket och lämnade en bok och hämtade två. Det var "Räven" av Michael Connelly och "Alla de stillsamma döda" av Anna Jansson. Den förstnämda författaren har jag läst mycket av men den andra är ny för mig.
Sen gick jag till Ica och handlade lite. Fick använda gatan en bit när jag gick till fotvården samt när jag gick hem från Ica. Det gick bra det också. Det är ju så ishalkigt från porten där jag bor och ner till gatukorsningen mot Ica. Halkan är ju bara på trottoaren så det går fint att gå på gatan.

Träffade en som jobbar på kommun och hade lämnat ut besked om vaccianation till dom som jobbar på Fluxen. Jag frågade henne om när vaccianationen börjar. Fick bara till svar att nästa vecka ska personal vaccineras. Nåt annat visste hon inte. Hon kunde ju ha svarat lite trevligare än hon gjorde. Kanske jag också ska börja snörpa på munnen när folk frågar nåt.

Till middag i dag blir det pannkaka med grädde och blåbärssylt. Får bli som plåster på såren från i går middag. Ser desperata husfruar i kväll, kanske nåt mer. Ha en skön kväll! Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0