Sol idag också

Blev ingen vinst för Sveriges fotbollslag i går. Utan det blev förlust mot Danmark vann med 1-0. Däremot vann SAIK mot HV71 i ishockey. Alltid något.

Skulle se Lynley på TV igår kväll men jag fastnade i "Här är ditt liv". Gästen var Sven Wollter som är en favorit. Han bor ju mycket i Luleå nu för tiden pga att hans fru jobbar med nåt i Luleå. Det är inte därför han är favorit utan för att han är en bra skådis samt har mina värderingar när det gäller det politiska. Sen såg jag" Brottsplats: Försvunnen", och sen en film "Italian job". Så det blev mycket TV.

I morse, efter duschen, var det att tvätta ett par maskiner. Var sen ner i förrådet med några mattor. Efter lunchen har jag bara legat och läst. Köpte en bok skriven av Linda Olsson "Sonat till Miriam". Har läst en annan bok av henne som jag tyckte var bra. Få se om denna är lika bra. Hon är ju svenska men bor i Nya Zeeland. Var in på bibilotekets hemsida och kollade om dom hade boken "Ett hus av sand och dimma". Det hade dom inte så jag föreslog att dom skulle köpa hem den. Få se om det går igenom.

Har inte börjat på nån ny vante. Måste se vad jag har på julklappslager innan jag börjar. Matte önskar ju lovikkavantar till julklapp och det kan jag väl göra. Matte fyller år i morgon. Kommer så väl ihåg när han föddes. Det var en lördag och det var den första halkan, ca 13 mil till BB. Åkte taxi med en barnmorska i sällskap. Bråttom var det men vi hann precis in på BB. Däremot hann jag inte klä av mig mer än skorna. Men det gick det också. 

I kväll blir det som vanligt "Morden i Midsomer" på kanal åtta och sen visar 4+ en engelsk deckare. 
Erbjöd mig göra en tårta till Matte i morgon men han skulle köpa en sa han. Då blir det present och ingen tårta. Skulle vara roligt om hans syskon grattade honom. Det är han värd som hjälper deras mamma så mycket.
Ha en skön söndagkväll så hörs vi, i alla fall jag.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0