Zlatan, va bra du är!

Jag såg matchen i går kväll. Den mellan Barcelona - Real Madrid. Först blev jag besviken när inte Zlatan var med och efter första halvlek hade jag tänkt slå över och se på nåt annat. Men gjorde inte det och ca 30 minuter i på andra halvlek, kom Zlatan in på plan. Och sen gör han mål. Så bra han är. Jippi! Så Barca vinner med 1-0.

Jag skulle nog behöva en ny madrass. Jag ligger ju så still när jag sover och nu har jag börjat få ont i höften på den sida jag ligger, alltså höger sida. Men det är ju en utgift som min pension inte klarar av, så det är bara att skita i detta.

Igår kväll satte Matte upp stjärnan i fönstret så nu firar jag advent. Sen ska jag gå igenom kartongen med julsaker och se vad jag ska ha framme till jul. Vad jag kommer ihåg nu så har jag fyra klättrande tomtar som jag ska ha upp samt tomtarna som Matte gjorde när han var liten. Dom är så fina. Sen måste jag köpa nåt till julfesten. Bara jag inte glömmer det. Och så kommer jag till festen utan julklapp, skämmigt.

Matte hörs vara bättre nu. Jag tror han fick bihålinflammation. Känner igen symtomen med hemsk huvudvärk. Sen började det rinna ur näsan och då blev huvudvärken mindre. Men vad vet jag? Tur att han är bättre i alla fall.

Julskyltning var det i går, men jag var hemma med min värk. Ambulansen tror jag skjutsade barn, och just utanför hos mig provade dom sirenen. Tutututu!!!! Hela eftermiddagen höll dom på. Kul för ungarna. Sen var det ett fyrverkeri från Lomtjärnsparken. Det är vad jag hörde av julskyltningen. Sen var det ju skotermässa på Forum också, och det är ju ett stort intresse här.

Idag måste jag gå ut till soprummet med plåtburkar, glasdito samt plastförpackningar. Jag har faktiskt ett skåp under diskbänken som är till för sopsortering och när det är fullt måste jag ut med det. Det är första stället jag bor på som har så. Det uppmuntrar ju till sopsortering. Jag försöker att handla så det ska kunna ta så lite plats som möjligt. Det blir ju  mycket förpackningar och en del slänger det bland vanliga sopor. 

Dags för att laga lunch nu. Värmer en soppa bara. Det är ju kallt ute så då passar det med en värmande soppa. Hörde på radion att Nikkaluokta har 31 grader i dag. Så kallt är det inte här. Har inte kollat men jag kan gissa på 10 minus. Det får vara som det är. Det blir ju inget bad för mig i dag tack vare såret, så jag ska inte ut nån längre sträcka. Vi hörs i morgon. Hej då! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0