Solen finns ännu

Såg skidtävlingen i dag, damernas 10 km. Kalla kom tvåa och Haag trea. Riktigt bra gjort. En bra början för säsongen. Hörde sen att killarna hade en åttonde och nionde plats genom Olsson och Hellner och det är godkänt. Själv gick jag i mål med melodikrysset, även det godkänt.

Tro det eller inte men solen sken idag. Visserligen är inte dagen så lång i slutet på november. Men ändå, jag fick se solen ändå. Hann inte ut och njuta av den, en i morgon ska jag ut om den visar sig. Måste ändå på affären. Fastän jag storhandlade i torsdag så har jag ingen mat i kylen. 

Annars är väl livet ganska tråkigt nu. När man tittar på TV-utbytet så är det kasst. Dansbandskampen med dansband som höjs till skyarna fastän dom är dåliga. Falsksång så det bara skär i öronen. Förra året hade dom bättre deltagare. Men sen tog dom slut och då var dom ju tvungna att fylla på med skiten. Kan man se detta? Nej!

  Sen alla dessa dateingprogram. Mamma söker karl, bönder söker fruar, mammor söker kvinnor till sina söner osv. Sen har vi grannar som är osams, folk som slösar pengar, kockar som räddar krogar och en massa inrednings-och byggprogram. Har man sett ett så har man sett alla. Förr gjorde jag som alla andra, såg Idol. Men det är ju som det alltid har varit. Det är nog bara för småtjejer som kan sitta och skrika och gråta. Hua!

Vad vill jag se då? Jag gillar serier och filmer med historiska motiv, samt drama. Engelska deckare tycker jag också om. Dom är gjorda med list och inte så blodiga. Naturprogram hör också till favoriterna. "Mitt i naturen" med Martin som är ute för att visa björn, järv eller nåt annat djur. Men han har sån otur att han kommer inte till skott. Så det blir ingenting. Jag ser också "Animal planet" ofta. Kanalen om djur och natur. Ser gärna en konsert på ettan eller tvåan, utan reklampausar. Såna program gillar jag.

Har radion på, det är sportradion och ishockey. Tror Skellefteå ska spela mot HV. Men det är väl senare. Mitt barnbarn Oscar är i Umeå och spelar cup. Kan kolla matcherna på nätet. Dom vann mot Piteå med 7-1 och mot Sundsvall med 5-1. Har en match till i dag. Heja SAIK!

Nu ska jag sticka färdigt sista vantparet. Ha nu en skön lördagkväll. Tänd ett ljus i vintermörkret. Ha det! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0