Kanske jag dansar i kväll!

Har just varit i tvättstugan och lagt in smutskläder i två maskiner. Tänkte passa på att skriva i bloggen medans jag väntar på att dom ska bli klara. Har börjat sticka på nya vantar (mellanblå) och så har jag läst ut boken " Ett hus av sand och dimma". Om ni inte läst den så gör det. På biblioteket här i byn har dom den inte men jag fick den från Luleå biblioteket (det ordnade dom på detta bibliotek). Boken var verkligen bra så det är ett boktips från mig. Nu är jag utan läsning men var in på webben och la undan nya böcker. Ska försöka gå på biblan i morgon eller på fredag.

Till lunch idag blev det rester, tacosgratäng. Slutar aldrig tycka att det är gott. Måste kolla vad vi ska äta till middag. Hade tänkt slippa att gå på affären i dag när jag är i tvättstugan. Får gräva i frysen.

I kväll börjar "So you think you dance". Jag gillar det programmet. Endera ser jag det i kväll eller reprisen i helgen. Då kan jag se "Southland" i kväll. Kl 21 i kväll ser jag fortsättningen på "Morden" en svensk serie.

Jag ser aldrig dessa program "Ensam mamma söker", "Bonde söker fru", "Mammas pojkar" osv. Tycker att har man sett ett så har man sett alla. Förut såg jag "Idol", men det har jag slutat med, blir bara trött. På söndagar visar dom nu en serie som heter "John Adams". Den är en sann historia som inträffade 1770 och handlar om USA:s andra president. Det tycker jag är intressant.

Nu är det tid att ta hissen till tvättstugan. Idag är det Mårten och igår var det Mårtensafton. Det är många år sen jag åt gås, skulle vara gott. Bara jag slipper svartsoppan som jag inte tycker är god. Måste nog vara skåning för att gilla den. Ha en bra kväll!  Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0