Färdtjänst

Det vart städat idag. Jag hade ju så mycket grus på golvet så jag var tvungen. Kan inte skylla på nån annan som har grusat ner här. Det är jag med min rullator som skräpar. Tog en sväng på balkongen också för att torka bort lite fågelskit och sopa. Tänk att dom där små fåglarna kan skita så mycket.

Gjorde korvgryta till lunch. Gott i mitt tycke. Sen la jag mig att läsa, har inte mycket kvar av boken. I morgon måste jag gå in på biblans hemsida och beställa lite nytt i läsväg. Gjort klart Alecs´s lovikka. Så i morgon börjar jag på nya, har fyra kvar att sticka före jul. Plus mina egna vantar.

Det är skillnad på färdtjänst och färdtjänst. Jag bodde ju i Ersnäs utanför Luleå fram till 2005. Hade då Ersnäs taxi som färdtjänst. Världens bästa! Ställde alltid upp. Minns när jag skulle köpa jordgubbar när jag var på OBS och handlade. Jordgubbarna var slut och jag blev så ledsen. Jordgubbar är ju mitt allt!!!!!! På kvällen kom en av chaufförerna med två liter jordgubbar. Bara så där! Och när man hade beställt resa och man hade svårt att ta på sig skorna, så kom den som körde in och hjälpte till.

 Sista året var det Luleå taxi som hade hand om färdtjänsten. Då var det slut med hjälpsamheten. När jag hade legat på sjukhuset en tid och skulle hem, tog taxichaffisen betalt och sen fick jag öppna kofferten själv och ta min väska därifrån. Föraren iddes inte gå ut ur bilen. En annan gång var det en kvinna som skulle skjutsa mig till Storheden. Hon pratade i telefon hela tiden, stannade inte för stop när vi skulle ut på E 4:an och höll på att köra av vägen flera gånger. Jag tackade högre makter när jag kunde kliva ur bilen utan skador. Nu har jag Älvsby taxi och dom är guld värda.

Till middag stekte jag två kycklingbröst, kokade ris och gjorde sås samt sallad. Nu har vi ätit och jag har diskat. Sitter nu med bloggen och lyssnar på sportradion. Det är ju hockey. Skellefteå spelar mot Timrå. Håller tummarna för SAIK.

Ska väl se som vanligt "desperata husfruar och brothers & sisters". Men det börjar först 21. Hinner läsa en stund. Höres, hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0