En lång dag

Så var det första dagen på dagsjukvården. Tyvärr blev det inget bad i dag för bassängen hade varit stängd och skulle sättas igång idag så jag får vänta till torsdag. I alla fall var det så härligt  vara där med trevliga människor. Vi började med att spela boccia och sen var det fysträning. Jag började försiktigt med handcykling och sen var det gruppgymnastik. Efter det var det genomgång på terapin vad vi vill göra, t ex måla på tyg eller så. Lunchen bestod av köttgryta med potatis och grönsaker. Vi fick även efterrätt , fruktsallad. Sen var det slut för denna gång, för det var så många personal som var borta. Egentligen ska det hålla på till kl. 15 men nu fick vi sluta kl 13. Ute trodde man att man skulle blåsa bort men jag kom hem ordentligt. Det var meningen att jag skulle gå på affären men har så svårt med andningen idag så jag gick dirrekt hem. Sov en stund för jag hade stigit upp kl 5 för att ta mina vätskedrivande, så jag var ganska trött när jag kom hem.

Kokar pasta till middag och steker korv. Sen gör jag en sallad. Det får duga så, jag får handla lite i morgon eftermiddag.
Nu ska jag göra maten och efter det jag har diskat ska jag se lite på TV bl a "Cityakuten". Gör sen en tidig kväll och hoppas blåsten har avtagit till i morgon. Solen skiner så tappert men värmen uteblir.

Så har vi då ätit och jag har diskat. Matte har farit hem och jag ska bara slappa en stund. Har läst ut boken "Kärleksbevis". Det var då mycket  kärlek i den boken, alldeles för mycket. Få se om jag går till biblioteket nån dag. Om jag kommer ihåg. Annars har jag då inget mer att skriva om idag. Vi höres govänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0