Krig och fred på italienska

Igår blev det inget bloggande för mig. Mellan kl. 10 och 15 var jag på dagsjukvården. Äntligen bad i bassängen. Vattnet var nästan för varmt men jag klagar inte,  jag fick ju bada. Man blir som en ny människa i vattnet. Efter lunchen var det data. Jag skulle visa min blogg och hur man kom in på facebook. Ute var det sommar. Hoppas att det inte var den enda sommardagen för i år.

Idag var det mulet igen men varmt. Var på konsum och handlade det nödvändigaste. Det blev 1200 kronor. Jag nästan svimmade för det var inte så mycket jag handlat. Men såg att garnet kostade 123 kronor och en salva för ansiktet kostade en 100 lapp. Sen köpte jag en mascara för 120 kronor. Så jag förstår nu att det blev dyrt. Ingen idé att deppa för det det är bara att gå på.

Igår kväll såg jag en fortsättning på "Berlinerpopplarna", den norska serien som jag såg i vintras. Det ska visas två delar till, igår och nästa måndag. I kväll börjar "Krig och fred". Filmat från Leo Tolstojs roman, en italiensk serie. Det kör ihop sig denna kväll för samma tid kl.21 visas "The mentalist" på trean, "Desperate housewives" på femman samt "Krig och fred" på ettan. Men jag ser nog den sistnämnda. Husfruarna kan jag se i repris söndag kl. 16.10. Krig och fred är en favorit för mig, gillar historiska romaner.

Har snart läst ut boken jag lånade på biblioteket så i morgon kanske jag får gå och låna en ny bok. Måste ändå ut och köpa hårt bröd som jag glömde i dag. Lovikkagarnet jag köpte i dag är beige-brunt, tror det blir snygga vantar. Ska börja med det i helgen. Det är ju kristihimmelsfärds dag på torsdag så helgen blir lång. Blir det nån mjukglass i helgen? Hoppas det om sommaren kommer tillbaka. Nu ska jag börja med middagen, plättar med grädde och sylt.
Hola govänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0