Uttråkad

Det mulnar på nu, regnet som dom lovade igår, kom inte men kommer nog i kväll. Det blir som det blir hur man än önskar det. Jag går på sparlåga nu, dom kom och tog proverna på förmiddagen, så nu är det bara att vänta och se om det blir nån spruta på torsdag. Det brukar ju bli det men proverna får avgöra.

Hörde på radion att apoteket i Älvsbyn ska säljas till privat ägo. Nu är folk arga. Dom som blev interjuvade trodde att det skulle bli dyrare och sämre. Få se hur det blir, det är ju ingen ide att vara arg, ingen bryr sig.

Igår såg jag på ettan (TV)  "Inför Eurovision song contest 2009". Det är några förståsigpåare som talar om hur det kommer att gå för sångbidragen i tävlingen i Moskva. Jag kan bli förbannad när jag hör dom uttala sig. T ex Charlotte Perelli verkar vara expert och nästan inget är bra, varken utseende eller sång eller låt. Själv ser hon ut som hon har ätstörningar. Marie S beter sig som en liten flicka, skrattar åt tjockisar och roliga efternamn, och tycker inget är bra. Christer Lindarv håller med. Jag tycker dom kan lägga ner det där programmet. Så tycker jag! 

Köpte benfri karré i går så jag helstekte den i dag med äpple. Ska koka potatis och göra sås till. Gott att äta med grönsaker och gelé. Det blir middag idag. Sen ska jag väl inte göra nåt speciellt ikväll, ska väl se nåt på TV, vet inte vad det är än. Kanske lägger mig och läser i stället. Börjar bli lite uttråkad, men det ger sig väl. Brukar hitta på nåt att göra så det kommer nog så småningom.

Nu är det tid för att skala potatis och göra klart för middagen. Då har jag nånting att göra den stunden. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0