Mors dag

Idag är det Mors dag och pingstdag. Man kan då inte klaga på vädret idag, strålande sol och varmt.
Har inte bloggat på några dagar, lite beroende på att jag fick en chock när någon jag kände tog sitt liv. Men det var en olycklig människa och mitt liv måste gå vidare.

Igår var Tova här och hälsade på med deras nya valp. Det är en fransk bulldog som heter Hedvig. Dom var här medan Jocke var och tränade. Man kan ju skratta åt dessa valpar och det bus dom gör. Där är då livet en fest.
På kvällen såg jag på "Brottet och straffet", löste ett korsord och läste lite.

Morsdagen ska jag fira med att tvätta två maskiner, Matte kommer på lunch och vi äter kräm och mjölk. (Passande i sommarvädret) Annars blir det väl inget annat. Blir väl inget uppvaktande.  Men det är s--t det samma. Ska ladda för i morgon då jag ska träna min stela kropp. Måste stiga upp vid femtiden och ta mina vätskedrivande så jag har gjort bort det före 9.30 då jag måste gå hemifrån. Sista veckan att träna. Ska göra klart scarvsen som jag målade i torsdags, tror den blir snygg. Ska bara göra lite konturer och signera den. Tänkte kolla vad materialet kostar i Pandura så kanske jag gör några fler till presenter. Bra att ha.

Skulle behöva städa lite men jag har inte lust just nu. Det är så tråkigt vill hellre göra nåt roligt. Kanske gå ut och sola lite och prata med folk. Roligt folk vill säga och inga gnällspikar. Gnälla kan jag göra själv. Jag får se hur jag gör. Nu ska jag lyssna färdigt på Mannheimer & Tengby. Ha det så bra!

                                                        NI KOMMER VÄL IHÅG ATT RÖSTA!

Kommentarer
Postat av: Helena

Grattis på mors dag min älskade mamma!! Fy sån hemlängtan jag haft de sista dagarna!! Hoppas jag får råd att åka upp i sommar..

Saknar er alla!!!

Puss o kram //Helena

2009-05-31 @ 11:46:45
Postat av: issa

Hej mamma! Å Grattis på mors Dag.. tänkte jag ska ringa lite senare ikväll.. Älskar dig å P&K som vi brukar säga.. // Issa

2009-05-31 @ 16:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0