Jag är en fisk

Igår var bara en tråkig dag. Var aldrig utanför dörren, det var inget inbjudande väder som lockade. Läste och sov. På kvällen såg jag en snutt "Sveriges smartaste barn", tyckte synd om dessa barn. Dom verkade så stressade och nervösa. Tur att jag inte har haft så smarta ungar, utan normala. Barn ska leka och ha kul när dom är barn, enligt mitt tycke. Tids nog börjar verkligheten.

I morgon börjar jag träna på vårdcentralen. Det blir simning på förmiddagen och cykling mm på eftermiddagen. Det blir sju gånger och måndagar, torsdagar. Ska bli skönt att komma i bassängen, det var så långe sen. Undrar om jag kan simma fortfarande? Skojar bara, det är klart att jag kan. Jag älskar att vara i vatten, är ju en fisk. Stjärntecknet fiskarna är jag född i så det kan förklara min förtjusning i vatten.

Just nu sitter jag och lyssnar på radio, "Mannheimer & Tengby" på P4. Dom är ganska roliga att höra på och så är det bra musik. När det är slut ska jag duscha och sen är det tid att laga lunch. Det blir bara grönsakssoppa för nu håller matkassan på att sina. Det är ju många maträtter som ska lagas före den 19:de då löningen kommer. Klockan 13 har jag tvättid och sen får jag se om jag får nån tid över för att gå ut. Beror på vädret också, går ju inte ut i spöregn. Ja så ser min dag ut idag ungefär som alla andra dagar. I morgon har jag väl ont överallt efter träningen, men det kan ju vara en skön smärta också. I alla fall ska ni ha en bra söndag alla vänner. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0